×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : تمام ترکیبات غذایی که دیر هضم هستند نباید در فصل تابستان خورده شود به خصوص ترکیباتی که شامل گوشت قرمز باشند و بهتر است دو سوم آنها از گیاه تشکیل شوند زیرا هضم سریعتری دارند.


محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در فصل تابستان یکی از غذاهایی که افراد باید مصرف کنند ترکیبات غذایی سریع الهضم می‌باشد به دلیل اینکه حرارت بدن در سطح آن قرار می‌گیرد و در عمق بدن حرارتی وجود ندارد که بخواهد به هضم غذا کمک کند پس هر کس در فصل تابستان یک وعده‌ی غذایی سریع‌الهضم مانند نان و پنیر و خیار و سکنجبین بخورد بدن او تا پایان تابستان قابلیت تعادل دارد. 


وی افزود: بهتر است در این فصل در طول یک هفته از ۵ تا ۶ وعده غذایی سریع‌الهضم استفاده کرد. به عنوان مثال فرد در ۲۴ ساعت اول نان و پنیر و خیار و سکنجبین در ۲۴ ساعت بعد نان و پنیر و هندوانه ارگانیک، در ۲۴ ساعت بعد نان و پنیر و طالبی، در ۲۴ ساعت بعد نان و پنیر و انگور و در ۲۴ ساعت آخر نان و پنیر و خربزه مصرف نماید. 


مینایی تصریح کرد: در فصل تابستان دستگاه گوارش انسان به دلیل خوردن غذاهای پختنی دچار اختلال می‌شود بنابراین بعضی از افراد دچار یبوست و یا دل دردهای توأم با تهوع می‌شوند برای حل این مشکل توصیه می‌شود این افراد به جای اینکه ۲ وعده غذایی پختنی مصرف کنند از ۱ وعده غذای پختنی و یک وعده غذای سریع‌الهضم استفاده نمایند. 


وی اظهار داشت: یکی از غذاهای بسیار خوب فصل تابستان آب دوغ خیار و نان خشک است در این فصل غذاهای پختنی باید ساده باشند و دو سوم ترکیبات غذایی باید از گیاه تشکیل شوند زیرا هضم سریعتری دارند. 


این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: تمام ترکیبات غذایی که دیر هضم هستند نباید در فصل تابستان خورده شوند به خصوص ترکیباتی که شامل گوشت قرمز باشند. گوشت قرمز هم سریع‌الهضم و هم دیر هضم دارد. گوشت گوسفند بهتر است از راسته، گردن و کتف باشد و از قسمت ران آن نباشد زیرا این قسمت دیر هضم است. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.