×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

خوراکی‌های مفید برای رفع سنگ کلیه/ معجزه آلبالو برای کلیه و مثانه

سلامانه : متخصص طب سنتی رژیم غذایی و خوراکی‌های مفیدی که برای افراد دچار سنگ کلیه توصیه می‌شود را عنوان کرد و گفت: برخی میوه‌ها مانند آلبالو، خیار و برخی خشکبار مانند بادام و فندق برای این افراد توصیه می‌شود.


 غلامرضا کرد افشاری در گفت‌وگو با فارس در  رابطه با رژیم غذایی توصیه شده برای افرادی که دچار سنگ کلیه می‌شوند، گفت: افرادی که دچار سنگ کلیه می‌شوند باید مصرف گوشت‌هایی مانند جوجه مرغ، بزغاله و برخی پرندگان را در دستور غذایی خود قرار دهند چرا که به عنوان مثال گوشت تیهو بسیار سریع‌الهضم است و برای افرادی که روده و معده ضعیف دارند مناسب است.


وی ادامه داد: گوشت‌های توصیه شده به دلیل اینکه گرمی و سردی آنها در حد متوسط است نیروی بدن را کاهش نمی‌دهد و بدن را لاغر نمی‌کند. این توصیه به خصوص در فصل‌های گرم و در شهرهایی که گرمسیر هستند مناسب است.


کرد‌افشاری گفت: همچنین نانی که گندم آن شسته نشده و سبوسش گرفته نشده برای این افراد مناسب است که این بیماران می‌توانند پس از مصرف چنین نانی شیره انگور مصرف کنند تا دچار نفخ و سنگینی معده نشوند.


این متخصص ادامه داد: مصرف میوه‌هایی مانند خیار، آلبالو، انجیر، انگور، خربزه و زالزالک برای افرادی که دچار سنگ کلیه می‌شوند مفید است و حتی مصرف انواع گرمک، طالبی، آب سیب، گیلاس، هندوانه، هلو و انواع توت‌های قرمز، سیاه و شاه‌توت برای این افراد توصیه می‌شود.


وی ادامه داد: خاصیت میوه خیار، دفع سنگ‌های ادراری است و برای رفع تشنگی مفید است، آلبالو تقویت‌کننده معده و کبد بوده، رفع تشنگی می‌کند و سنگ‌های کلیه و مثانه را می‌شکند و از طرفی زخم‌های مجاری ادراری را التیام می‌بخشد.


کرد افشاری ادامه داد: انگور نیز خون تازه تولید می‌کند و صاف کننده خون است و مصرف خربزه نیز برای کلیه مفید است.


همچنین توصیه شده که افرادی که به این درد دچارند زالزالک بخورند چرا که تقویت‌کننده معده بوده و برای کسانی که ادرارشان قطره‌ قطره خارج می‌شود مفید است.


وی در مورد خشکبار مفید برای این بیماران گفت: بادام به دلیل تقویت‌کننده معده، فندق تقویت‌کننده روده و رفع سوزش ادراری، پسته تقویت‌کننده معده و برای کلیه مفید است که مصرف این خشکبار برای آنها توصیه می‌شود.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.