×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

▪ ضد آلزایمر و آرامبخش
مریم گلی گیاه دارویی است و در کتب طب سنتی به نام «مریمی» نام برده شده است و در زبان عربی «مریمیه» و «شالبیه» و «مریمیه صغیره» نام برده می شود.
مریم گلی از روزگاران گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و به عنوان داروی مؤثر برای معالجه عوارض نیش حشرات مفید است همچنین داروی تونیک و مقوی برای تقویت روح، بدن و افزایش طول عمر به کار برده می شد.

 

▪ مریم گلی ضد عفونی کننده قوی است
گیاه مریم گلی ضد درد، آرامش بخش و برای کاهش قند خون مفید است. برگ های مریم گلی دارای اسانس روغنی فرار، ساپونین و یک ماده تلخ به نام پیکرو سالوین است و دارای خاصیت متوقف کردن رشد باکتری و دارای اسید های آلی است همچنین داروی ضد عفونی کننده بسیار قوی است.
در آنژیم و انواع گلو درد نیز از این گیاه استفاده می شود. جوشانده غلیظ این گیاه اگر با آب مخلوط شود برای دردهای مفصلی، روماتیسم و حتی راشیتیسم کودکان بسیار مفید و مؤثر است.
این گیاه در تمام مناطق معتدله رشد می کند و دارای گل های زیبایی است و جزء گیاهان معطر و خوشبو است که طعم بسیار تلخی دارد و این گیاه آرام بخش و مقوی اعصاب است.
محمد صالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار می کند: مریم گلی از خانواده نعنا است که بیشتر از برگ های آن استفاده می شود؛ یک گیاه تلخ مزه ای است، دارای اسانس و رایحه مشخصی است. 

 

▪ ضد سرطان، ضد میکروب، آنتی اکسیدان و محرک سیستم ایمنی است
به گفته وی مریم گلی ضدسرطان، ضدآلزایمر، ضدمیکروب، ضدتعریق، آنتی اکسیدان، کاهش دهنده شیر در زنان باردار، و کاهش دهنده میل جنسی، کاهنده قند خون، قاعده آور و پرفشاری خون است همچنین محرک سیستم ایمنی بدن و تا حدی آرام بخش است.
استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: در اروپا از در قدیم الایام برای کاهش شیر زنان استفاده می شد، این گیاه ضدآلزایمر قوی است و به شکل قرص و قطره تهیه شده است و در ایران از قدیم به عنوان داروی آرام بخش و برطرف کننده سوء هاضمه، درد و نفخ استفاده می شد.

 

▪ عوارض مریم گلی
صالحی سورمقی اضافه می کند: بر اثر مصرف مقدار زیاد مریم گلی در مدت طولانی موجب افزایش ضربان قلب، گرگرفتگی، خشکی دهان، تشنج و سرگیجه می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.