×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مهدی صفاریه کارشناس گیاهان دارویی گفت: ۶۰ گونه اوکالیپتوس در سراسر جهان وجود دارد که ۲ گونه در ایران رشد می‌کند و خاصیت دارویی دارد.

وی گفت: از این گیاه عصاره و اسانس تهیه می‌شود و اسانس استخراج شده در رایحه درمانی کاربرد فراوانی دارد از این روش درمانی بیشتر در اماکن ورزشی برای باز کردن شش‌ها و برنش‌ها استفاده می‌کنند، افرادی که تنگی نفس و آسم دارند با استنشاق بسیار کم اسانس می‌توانند بیماری را بهبود بخشند.

صفاریه افزود: استفاده مکرر و زیاد از اسانس سمیت ایجاد می کند که به صورت گیجی و فراموشی بروز می کند.

صفاریه درباره اثرا اوکالیپتوس اظهار داشت: عصاره غلیظ شده که به شکل تنطور تهیه می‌شود خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی دارد این تنطورکه به صورت بخور استفاده می شود روی ویروس‌های آنفولانزا بسیار موثر است ولی این را باید مدنظر داشت که برای پیشگیری استفاده می‌شود و روی درمان تاثیری ندارد.

وی گفت: در فصل پاییز و زمستان کسانی که در معرض این ویروس هستند بهتر است که قبل از مبتلا شدن از برگ‌های اوکالیپتوس یا فرآورده‌های آماده آن به صورت بخور در هوای استنشاقی استفاده کنند.

لازم به ذکر است که برای زنان باردار که مبتلا به سرماخوردگی در بارداری می شوند نیز استفاده از داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی توصیه میشود که برای این امر باید پزشک معالج آنان در جریان قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.