×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امسال ۴۳۶ تن تنباکو در خمینی‌شهر برداشت می‌شود

عباس قاسمی رامشه در گفتگو با مهر اظهار داشت: تنباکویی که در شهرستان کشت می شود با نام زرد طلایی شناخته شده که به دلیل کیفیت خوب عمدتا در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مصرف می‌شود و فروش چندانی در بازار داخل ندارد.

وی با بیان اینکه این محصول توسط مجتمع دخانیات اصفهان به طور تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود، افزود: تنباکوی زرد طلایی خمینی‌شهر همواره توسط دلالان با قیمتی بیش از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری و به طور قاچاق در بازارهای آزاد به فروش می‌رسد.

کارشناس مسئول زراعت اداره جهاد کشاورزی شهرستان خمینی شهر در آمد کاشت توتون و تنباکو را برای کشور زیاد دانست ویاد آور شد: البته مجتمع دخانیات نیز اقدام به اعطای برخی مشوق ها به کشاورزان در راستای مبارزه به پدیده قاچاق تنباکو نموده است.

افزایش ۲۸ هکتاری سطح زیر کشت

قاسمی رامشه در ادامه گفت: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان خمینی شهر از ۲۰۱ هکتار در سال ۱۳۹۱به ۲۲۹ هکتار در سال جاری رسیده است که این موضوع از رشد ۲۸ هکتاری تنباکو زرد در امسال حکایت می‌کند.

وی افزود: پیش بینی برداشت تنباکو در سال جاری نیز حدود ۴۳۶ تن است.

این کارشناس زراعت ادامه داد: میزان آب های سطحی و زیر زمینی شهرستان نیز در سال‌های اخیر کاهش یافته که کاشت این محصول صارداتی را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داده است چرا که این گیاه به آب زیادی نیاز دارد.

قاسمی رامشه گفت: یکی از خواص تنباکو آن است که به دلیل بوی خاصی که دارد کمتر از سایر گیاهان زراعی دچار آفت می‌شود و با بیماری به خصوصی در حیطه این محصول مواجه نبوده‌ایم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.