×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بزرگترین خدمت به گیاهان دارویی در دولت احمدی نژاد: تصویب سند ملی گیاهان دارویی با حمایت مستقیم شخص رئیس جمهور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از برنا، محمدحسن عصاره، دبیر ستاد طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا عنوان کرد: تدوین سند راهبردی گیاهان دارویی و طب سنتی از سه سال پیش آغاز شده و در حال حاضر در پایان راه قرار دارد. 

وی با اشاره به پیشینه قانونی چنین اسنادی در حوزه گیاهان دارویی ابراز کرد: این حوزه تاکنون قوانین بالادستی درستی نداشته است. این سند می‌تواند آغازگر و تکیه‌گاه بسیار خوب قانونی باشد برای رشد و جهش بیشتر در این حوزه. ما از ابتدای تأسیس ستاد متوجه شدیم چنین سندی باید تدوین شود چرا که این سند نقشه راه حرکت به سوی ارتقا سطح کیفی تولیدات گیاهان دارویی و طب سنتی است. 

عصاره توضیح داد: اغلب متخصصان و فرهیختگان کشور در تدوین این سند راهبردی مشارکت داشته‌اند و این سند توسط این عزیزان نزدیک به ۴۰ بار ویرایش شده است. در نهایت سال گذشته این سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده شد. 

وی افزود: دبیرخانه این شورا، ستادی دارد با عنوان ستاد راهبری تدوین نقشه جامع علمی کشور که اسناد ملی در آن ستاد فرستاده می‌شود. سند راهبردی ۸ ماه در این ستاد مورد بررسی قرار گرفت و در اردیبهشت ماه به تصویب نهایی ستاد رسید. 

عصاره گفت: در حال حاضر سند در نوبت صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی است که پس از تصویب در آن شورا طی دولت دهم ابلاغ خواهد شد. 

دبیر ستاد طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان اظهار داشت: با ابلاغ این سند تکلیف و برنامه‌های ارگان‌های فعال در حوز گیاهان دارویی و طب سنتی مشخص می‌شود. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.