×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
صادرات گیاهان دارویی به آلمان ۸۰۰ هزار یورو درآمد ارزی داشته است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار علمی ایرنا، دکتر امید رعنایی در مراسم افتتاح فاز اول مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مرکز رشد این دانشگاه جز اولین مراکز رشد دانشگاهی کشور بوده است، افزود: در زمان راه اندازی این مرکز رشد ۶۰ شرکت دانش بنیان مستقر شدند.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهید بهشتی، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ شرکت دانش بنیان پیش رشد و ۲۰ شرکت رشد یافته در این مرکز رشد مستقر هستند، افزود: تاکنون ۴۶۰ میلیون تومان وام به این شرکت‌ها اعطا شده است که تنها ۳۰ میلیون تومان مربوط به سال ۹۱ می‌شود.
وی با اشار به زمینه‌های تحقیقاتی این مرکز رشد، خاطر نشان کرد: شرکت‌های مستقر در این مرکز رشد در حوزه‌های شیمی، فیزیک، لیزر، تربیت بدنی،دارویی و تولید پروتئین‌های نو ترکیب محصولاتی عرضه می کنند.
رعنایی با اشاره به حجم قراردادهای همکاری این دانشگاه با سایر نهادها، گفت: حجم قراردهای همکاری در سال گذشته ۹ میلیارد تومان (قراردادهای برون سازمانی) داشتیم و در سال جاری این میزان به ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی افزایش تولید واکسن هپاتیت را از دیگر دستاوردهای این مرکز رشد عنوان کرد و گفت: در این راستا اقدام به افزایش میزان تولید واکسن هپاتیت کردیم. در حال حاضر میزان تولید این واکسن ۱۰ میلی گرم است که این میزان به ۱۰۸ میلی گرم افزایش خواهد یافت.
فاز اول توسعه ای مرکز رشد واحد های فناوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی روز یکشنبه با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، اعضای هیات رییسه دانشگاه و برخی از مسئولان وزارت علوم افتتاح شد. در این فاز ۱۷ واحد فناور از پژوهشگاه رنگ در مرکز رشد واحد های فناوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی مستقر شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.