×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۹۰ درصد زعفران ایران به نام و کام دیگران

علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر صادرات زعفران ایرانی به دو صورت صادرات به خریداران عمده این محصول که آن را مجددا صادر می‌کنند و صادرات به بازارهای مصرف نهایی انجام می‌شود.

وی افزود: بخشی از زعفران ایرانی در بسته‌بندی‌های ۱۰ و ۳۰ گرمی به کشورهایی مانند امارات، اسپانیا، هند و … صادر می‌شود که مجددا به کشور‌های هدف و مصرف‌کننده ارسال می‌شود.

عضو شورای ملی زعفران گفت: بیش از ۹۰ درصد زعفران صادراتی ایران به نام دیگران بسته‌بندی و به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که ارزش افزوده فراوانی برای کشورهای صادکننده در بر دارد.

حسینی ادامه داد: بخش دیگری از صادرات طلای سرخ به کشور‌های مصرف‌کننده‌ای مانند چین، هلند، استرالیا، کانادا، آلمان صورت می‌گیرد که صادرات زعفران را با بسته‌بندی‌های ریز در شبکه‌های مویرگی و با بسته‌بندی‌های بزرگ در مصارف صنعتی مانند داروسازی استفاده می‌کنند.

وی اظهارکرد: خرید و فروش زعفران در بازار‌های جهانی حدود چهار میلیارد دلار گردش مالی دارد که ایران علی‌رغم این‌که بیش از ۹۰ درصد طلای سرخ جهان را تولید می‌کند تنها ۵۰۰ میلیون دلار در گردش مالی این محصول سهم دارد.

عضو شورای ملی زعفران تاکید کرد: ایران می‌تواند با فراهم‌ کردن زیرساخت‌های مناسب و حذف سیاست‌گذاری‌های نادرست همچون عوارض صادراتی زعفران و تدوین سیاست‌های تشویقی و حمایتی از بسته‌بندی‌های مناسب بازار‌های صادراتی هدف، میزان گردش مالی خود را به یک میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

حسینی گفت: برای افزایش سهم ایران در گردش مالی زعفران باید با مصرف‌کنندگان جهان ارتباط برقرار کرده و مدیریت کارشناسی‌ شده و منطقی براساس نیاز بازار‌های هدف در صادرات این محصول اعمال کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.