×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، سمینار یکروزه با عنوان ” مرکز رشد فرصت ها و چالش ها ” با سخنرانی محمدباقر رضایی، رئیس انجمن گیاهان دارویی کشور و معتمدزادگان، رئیس مرکز رشد طبرستان، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی برگزار شد.

محمد باقر رضایی رییس انجمن گیاهان دارویی ایران در سمینار مرکز رشد فرصت ها و چالش ها با اشاره به اینکه هم کنون ۱۶۰۰تن انواع گیاهان دارویی در اراضی مستعد مازندران برداشت می شود بیان داشت: این مقدار دارو از سطح   ۸۴۰ هکتار اراضی واقع در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و میان بند استان برداشت می شود.

رضایی با اعلام گونه های  گیاهان دارویی مهم مانند گل محمدی، بیدمشک، باریجه، آویشن، پونه، همیشه بهار، مریم گلی، گل گاو زبان، بابونه، رزوماری، گزنه و چند گونه دیگر تاکید کرد: متاسفانه فرآوری گیاهان دارویی در استان مازندران به روش سنتی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ هزار گونه گیاهی شناسایی شده در ایران داریم بیان داشت: ۲ هزار گونه در منطقه مازندران وجود دارد که سالانه ۱۶۰۰تن گیاهان دارویی از آن تولید می شود.

رضایی با اعلام اینکه در ایران ۱۷۰ نوع داروی گیاهی تولید می شود اذعان داشت: با افزایش تعداد داروهای گیاهی تولید داخل از کمتر از ۴ درصد به ۲۰ درصد، تعداد داروهای موجود در دوره ۵ ساله افزایش یافته است.
وی خواستار حمایت بیشتر دولت از اجرای تحقیقات کاربردی شد و تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که استاندارد سازی فرآورده های غذایی از لحاظ باقیمانده های دارویی مطابق با معیار های جهانی باشد تا در ارزیابی جهانی دچار مشکل نشویم. همینطور اهلی کردن گیاهان دارویی به خصوص کشت دیم را به علاقه مندان تولید گیاهان دارویی توصیه نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.