×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پروفسور محمدرضا همزه ای استاد دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است هنوز که هنوز است بیشتر بیماریها از راه خوردن دارو پیکار می شود و بی گمان روش های جراحی و سایر روش های درمانی در دوران بسیار بعد بکار گرفته شده اند.

 

همزه ای معتقد است داروسازی شیمیایی پس از داروسازی گیاهی بوجود آمده است و این درحالی است که امروزه با استفاده از روش های همیوپاتی (Homeopathy) بار دیگر ارزش داروهای گیاهی بیشتر شده است.

رییس هیات مدیره سازمان دانش بومی و فرهنگ شفاهی ایران باختری گفت: متاسفانه تاکنون کسی به گردآوری یا بررسی گیاهان و یا روش های درمانی مردم زاگرس نپرداخته است، چه بسا هنوز نشانی از روش ها و یا گیاهانی که پزشک های تمدن های گذشته یافته بودند وجود داشته باشد.

همزه ای می گوید در دوران کنونی امکان گردآوری گیاهان و میوه های خودرو همچون گذشته وجود ندارد از این رو مسلما آگاهی هایی که در این راستا از نسلی به نسل دیگر داده شده بودند، نیز با شتابی باور نکردنی به فراموشی سپرده می شود.

وی ادامه می دهد در زمانی که بیشتر از سه چهارم مردم کشور به شهرنشینی روی آورده اند، آن شمار بسیار کم روستانشینان نیز دیگر مانند گذشته به گردآوری گیاهان خودرو نمی پردازند و این مسئله جای بسی تامل دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.