×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید پماد ضد سوختگی گیاهی توسط نخبه کرمانشاهی

احمد رضا عسگری گفت: قدرت بهبود زخم این پماد ۱۴۰ برابر نمونه های خارجی آن در بازار است.

عسگری با بیان اینکه این پماد کاملا گیاهی است، تاکید کرد: گیاهان بکار رفته در این پماد در فهرست قوی ترین ضد عفونی کننده ها قرار دارند و همه مواد اولیه مورد نیاز آن در کشور یافت می شود.

به گفته وی استفاده از چند گیاه محرک دار در ساخت این پماد خاصیت گوشت آوری منحصر به فردی به آن داده است.

عسگری افزود: قدرت این پماد تا حدی است که سوختگی های درجه یک، دو و سه را بدون نیاز به جراحی های پلاستیک بهبود می دهد، تا آنجا که منطقه سوختگی همچون گذشته می شود.

وی دوره درمان این پماد را هفت روز دانست و افزود: دوره درمان در نمونه های خارجی این پماد ۲۵ روز می باشد.

وی که این اختراع خود را در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسانده است، تحت حمایت های مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار دارد.

عسگری گفت: نمونه خارجی این پماد تنها در انحصار کشور های فرانسه و انگلیس است و در صورت رسیدن به تولید انبوه می تواند ارز آوری بالایی را برای کشور به همراه داشته باشد.

عسگری ادامه داد: تست های حیوانی این پماد روی ۲۰۰ رت (موش آزمایشگاهی) کاملا موفقیت آمیز بوده و در صورت حمایت توان رسیدن به تولید انبوه را دارد.

این نخبه کرمانشاهی در ادامه علت اصلی نرسیدن به تولید انبوه این پماد را نبود حمایت ها عنوان و تصریح کرد: به نظر می رسد با توجه به شرایط کنونی و اینکه تحت تاثیر تحریم ها قرار داریم حمایت از این چنین طرح هایی و رساندنآنها به تولید انبوه می تواند نقش موثری در شکوفایی هر چه بیشتر کشور و دستیابی به استقلال داشته باشد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.