×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت گیاهان دارویی ارگانیک در کاشان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس از کاشان، عباس ذیلایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان کاشان ۶ هکتار گیاه دارویی مشکک، ۱۰ هکتار بابونه، چهار هکتار گل ختمی و دو هکتار شوید به صورت مکانیزه و ۱۰۰ درصد ارگانیک توسط یکی از شرکت‌های تعاونی این شهرستان کشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد مشکک خشک ۶۰۰ کیلوگرم، گل ختمی سه تن، بابونه یک تن و شوید ۱۰ تن در هر هکتار است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با اشاره به این‌که، محصول مشکک از گیاهان دارویی نادری است که در مناطق کوهستانی به صورت خودرو رشد می‌کند بیان داشت: تغییر الگوی کشت محصولات با درآمد اقتصادی بالا و نیاز به آب اندک از اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان کاشان است.

ذیلایی همچنین یادآور شد: آبیاری گیاه‌هان بابونه، گل ختمی و مشکک در فصل‌های زمستان، پاییز و اوایل بهار که سایر محصولات نیاز به آب نداشته، بوده و به طور متوسط نیاز آبی هر هکتار یک‌هزار و ۵۰۰ متر مکعب در یک دوره رشد است.

به گفته وی، در عملیات، کشت و برداشت چنین محصولاتی در هر هکتار بیش از ۶۰ نفر روز اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشان با برخورداری از ۲۰ واحد کارخانه صنعتی و یک‌هزار و ۱۰۰ کارگاه گلاب‌گیری و عرقیات گیاهی سنتی بزرگترین قطب صنایع فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی کشور است متذکر شد: تولید گیاهان دارویی در شهرستان موجب افزایش توان تولید و اشتغال کامل صنایع مذکور در تمامی فصول سال می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.