×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، دمنوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی میان برخی افراد طرفدارانی حتی بیش از چای سیاه و سبز دارد، فصل بهار فصل روییدن گل بابونه و فصل بهار نارنج است، دمنوش‌های این دو گیاه دارویی علاوه بر هزاران خاصیتی که دارد آرامش را به شما هدیه می‌کند.

ایرانمنش که سالهاست در طب سنتی فعالیت دارد در این باره به ایسنا می‌گوید: امروزه استفاده از گیاهان دارویی متداول‌تراز داروهای شیمیایی شده است و خوشبختانه مردم به این نتیجه رسیده‌اند که تاثیر گیاهان دارویی طبیعی بسیار بالاتر از داروهای شیمیایی است.

وی ادامه می‌دهد: چای بابونه از گیاهان خشک شده بابونه که منبع غنی از آنتی اکسیدان‌های مختلف است، تهیه می‌شود.

وی می‌افزاید: چای بابونه علاوه بر دارا بودن خواص درمانی فراوان، از دیرباز به خاطر عطر و بوی خوش مورد توجه بسیاری بوده است.

ایرانمنش می‌گوید : بابونه گیاهی معطر و بادوام است که به ارتفاع حدود ۳۰ تا۴۰ سانتی‌متر و گاهی تا ۶۰ سانتی‌متر رشد می‌کند.

وی تصریح می‌کند: گیاه بابونه شیرازی گیاهی است که برای از بین بردن التهاب معده، اسپاسم معده و تسکین زخم‌های گوارشی مفید است و برای افرادی که دچار بیماری‌های کبدی و گوارش هستند فرآورده‌ها و گیاهان دارویی که اثر ضد نفخ دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این متخصص طب سنتی می‌گوید: چای بابونه، تاثیر شگفت‌انگیزی روی بدن شما دارد و می تواند مثل یک داروی مسکن عمل کند.

ایرانمنش معتقد است نوشیدن چای بابونه بطور منظم از پیشرفت بیماری دیابت، آسیب کلیه‌ها، ایجاد اختلال در سیستم عصبی و کاهش قدرت بینایی جلوگیری می‌کند.

وی می‌گوید: چای بابونه دارای خواص درمانی مانند درمان التهاب، تسریع کننده روند بهبود زخم‌ها و تبخال، درمان آکنه و جوش‌های چرکی دارد و تازه‌ترین یافته‌ها خاصیت گیاه بابونه در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی را نشان می‌دهد، همچنین این گیاه شامل دو آنزیم ضروری برای سلامت بدن است که از پیشرفت بیماری و ایجاد عوارض ناشی از دیابت مانند ضعیف شدن بینایی و اختلال در عملکرد کلیه‌ها جلوگیری می‌کند.

ایرانمنش ادامه می‌دهد: دمنوش بابونه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد ضمن آنکه برای رفع گرفتگی‌های عضلانی و نیز گرفتگی‌های قاعدگی در زنان مفید است.

وی گفت: چای بابونه مسکنی فوق‌العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و درد‌های عصبی است، بخور گل بابونه جهت بهبود آکنه و جوش‌های صورت نیز توصیه ‌شده است.

بهار نارنج نیز که در فصل بهار در مناطق جنوبی کرمان جلوه‌گری می‌کند و در فصل بهار عطرش را احساس می‌کنیم نیز می‌تواند دمنوشی مناسب و آرامش‌بخش باشد، ایرانمنش در مورد دمنوش بهار نارنج می‌گوید: بهار نارنج طبیعتی گرم دارد. اشتهاآور و برای ضعف اعصاب مفید است. برای درمان طپش‌های ناگهانی قلب موثر است. نارنج دافع صفرا است و سلول‌های کبدی را به کار و فعالیت واداشته و ضعف و نارسایی آن را درمان می‌کند.

وی می‌گوید: این دم کرده برای معالجه تورم گلو بسیار مفید است همچنین در درمان درد سینه و سردرد مفید است. همچنین ضد یبوست است. این دم کرده خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی نیز دارد.

این متخصص طب سنتی می‌گوید: من دم کرده گل بابونه و گل بهار نارنج را توصیه می‌کنم بدین صورت که محتویات گل بابونه و گل بهار نارنج را در قوری ریخته و به آن معادل ۴ لیوان آب اضافه کنید مدت زمان ۳۵ دقیقه لازم است تا دم بکشد سپس دم کرده آماده است.

وی می‌گوید: این دو دمنوش تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می‌برد و اگر مشکل کم‌خوابی یا بی‌خوابی دارید، این چای را بنوشید، با خوردن این چای، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

به گزارش ایسنا، چای شگفت‌انگیز مادربزرگ را به یاد دارید همان چای بابونه و بهار نارنج را که چقدر دلمان برای آن روزها و نوشیدن یک جرعه آرامش در کنار چادر نماز مادربزرگ تنگ شده است …

بهار با همه زیبایی‌هایش ۲۰ روزی است که جلوه‌گری می‌کند، دمنوش‌های گیاهی به ویژه گلهای این فصل، بابونه و بهار نارنج را جایگزین داروهای شیمیایی کنید تا آرامش را با تمام وجود احساس کنید.

برچسب ها :
  1. مرضیه

    سلام. در خصوص دمنوش بابونه اشاره کرده اید که نیم ساعت بابونه دم بکشد در حالیکه من شنیده ام بابونه به دلیل داشتن اسانس نباید به مدت طولانی و ان هم در آب جوش قرار داده شود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.