×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت گیاهان دارویی از طبیعت قبل از گلدهی ممنوع است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، میرجعفر رضوی با اشاره به اینکه برداشت بی رویه این گیاهان موجب تخریب و از بین رفتن پوشش گیاهی و منابع طبیعی منطقه می شود، افزود: این اقدام به پوشش گیاهی مناطق مرتعی آسیب می رساند.

وی با اشاره به آغاز فصل بهار و رویش گیاهان دارویی و خوراکی در مراتع و روستاهای اطراف این شهرستان، اظهار کرد: بردن دام به مراتع و چرای زودهنگام دام و حیوانات باربر در آغاز رویش گیاهان دارویی و خوراکی موجب تخریب و از بین رفتن این نوع گیاهان در مراتع و مناطق سرسبز این شهرستان می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه ادامه داد: بیشترین تراکم گیاهان خوش خوراک و دارویی در این شهرستان مربوط به روستاهای کرده ده، قراتلو، یای شهری و گل چوان بوده و ساکنان و بهره برداران این مناطق باید از منابع طبیعی روستاهای خود حفاظت کنند.

رضوی اضافه کرد: همچنین با صدور اطلاعیه ای از سوی این اداره به ساکنان روستاهای شهرستان های همجوار دامنه های سهند، نسبت به چرای زودرس و حضور دام های مازاد در مراتع هشدار داده شده است.

وی گفت: بهترین زمان برای چرای دام ها در مراتع، نیمه دوم خرداد بوده و حضور دام ها پیش از این زمان موجب تخریب پوشش گیاهی منطقه می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.