×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
امام جمعه همدان: نمی توان طب سنتی را بخاطر تعصبات نادیده گرفت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقر از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کنار گذاشتن دو طب سنتی و جدید غلط است، اظهار داشت: باید همیشه واقع‌گرا بود و آنچه که به نتیجه مطلوب منتهی می‌شود را مدنظر داشت؛ با تلفیق دو طب سنتی و جدید به نتیجه می‌رسیم. 

وی با بیان اینکه طب سنتی محصول هزاران سال تحقیق است و نمی‌توان آن را به خاطر برخی تعصبات نادیده گرفت و کنار گذاشت، با اشاره به شخصیت بوعلی سینا ادامه داد: بوعلی سینا در دیگر کشورها شناخته شده است؛ در فرانسه از اول ابتدایی به دانش‌آموزان علوم بوعلی سینا را آموزش می‌دهند، اما در ایران به شخصیت بوعلی سینا کمتر پرداخته شده است.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با اشاره به اینکه امسال به عنوان سال جهانی طب «قانون» نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این سال باید کاری در خور نام بوعلی و اثری ماندگار در جامعه انجام شود.

طه‌محمدی اضافه کرد: در سال طب قانون، نباید فقط به برگزاری کنگره بین‌المللی اکتفا کرد و با توجه به اینکه بنیاد بوعلی بودجه خاصی ندارد، باید دانشگاه علوم پزشکی برای انجام برنامه‌های مؤثر و ماندگار در حوزه طب کمک کند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره‌های موفق در سال‌های گذشته در همدان اشاره کرد و یادآور شد: در زمان استانداری زبردست و مرادی در همدان با حضور اساتید بیش از ۳۵ کشور کنگره‌های بین‌المللی بوعلی در همدان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در زمان مرادی، استاندار سابق همدان جایزه بین‌المللی بوعلی مثل نوبل ایجاد شد که کار بسیار ارزشمندی بود.

طه‌محمدی ادامه داد: کتاب سوم قانون تصحیح شده و آماده چاپ است و خیلی دوست دارم که در آرامگاه بوعلی کلاس طب برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اعمال تحریم‌های دارویی غرب علیه ایران بیان داشت: می‌توان با استفاده از گیاهان دارویی این تحریم‌ها را بی‌اثر کرد و برای این کار باید داروهای گیاهی را در کشور تقویت کنیم.    

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از بخش‌های مهم طب تشخیص طب است که باید با دلسوزی و دقت انجام شود. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.