×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرعت مطالعه مواد موثره گیاهان دارویی رو به افزایش است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، سید احمدی موسوی گفت: امروزه بسیاری از کشورهای جهان رویکرد گسترده ای برای استفاده از داروهای طبیعی پیدا کرده اند.

وی یادآورشد: این رویکرد موجب ایجاد دگرگونی قابل توجهی در تمام کشورهای جهان نسبت به شناسایی و تهیه مواد طبیعی و گیاهی و بازگشت به طبیعت گشته است.

موسوی اظهار کرد: بطوریکه امروزه در اکثر کشورهای جهان دانش طب گیاه درمانی در دستور کار پژوهش‌های مجامع علمی قرار گرفته و رویکرد به طب گیاهی همواره روندی رو به رشد دارد.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان، به نتایج اقتصادی و اجتماعی حاصل از بکارگیری یافته های کارشناسان در زمینه تولید و کاشت گیاهان دارویی اشاره و کشت این گیاهان را راهکاری مناسب بری رفع مسئله زمین های خرد شده زراعی که عمده مشکل کشاورزی ایران است، عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: با کشت این گیاهان، در کنار تامین درآمد مناسب برای تولید کنندگان، منابع دارویی جدیدی برای تامین سلامت انسانها با کمترین عوارض ناشی از مصرف بوجود خواهد آمد.

این پژوهشگر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان،‌ گفت: به تمام بهره برداران، کارشناسان و مروجان توصیه می شود برای مشاهده نتیجه مناسب کاشت این گیاهان، اقدام به ایجاد مزارع نمایشی و ترویجی در مناطق مختلف این استان کنند.

به گفته وی براساس اقلیم استان زنجان، در تمام مناطق زراعی می توان گیاهان مختلف دارویی را کشت و برداشت کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.