×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، محمود معین‌الدینی عصر امروز در جلسه شورای اداری فیروزآباد که با حضور امام جمعه و اعضای شورای اداری این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: منابع طبیعی بستر حیات برای انسان روی کره خاکی بوده و زندگی بدون درخت و پوشش گیاهی غیرممکن است.

وی با اشاره به منابع طبیعی و پوشش گیاهی شهرستان فیروزآباد افزود: فیروزآباد از شهرستان‌های با پوشش خوب جنگلی و مرتعی در استان فارس است.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی فارس ادامه داد: از این استان به لحاظ تنوع گونه‌ای و شرایط اقلیمی ویژه‌ای که دارد به عنوان ایران کوچک یاد می‌شود.

معینی‌الدینی اضافه کرد: استان فارس در سطح کشور از پنج ناحیه رویشی، سه ناحیه را در بر دارد و فیروزآباد به صورت جداگانه این سه ناحیه را دارد و این شهرستان را می‌توان به عنوان فارس کوچک نامید.

وی بیان داشت: سنگ‌نوشته‌ها در آثار باستانی و نقش و نگارهایی از درختان نشان داده است که پیشینیان ما تا چه اندازه به درختان و طبیعت اهمیت می‌داده‌اند.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی استان فارس ابراز داشت: حفاظت از خاک یکی از مهم‌ترین مواردی بوده که اداره منابع طبیعی به آن تاکید داشته است.

معینی‌الدینی خاطرنشان کرد: برابر آمار اعلام شده، سالانه در هر هکتار ۱۸ هزار کیلو فرسایش خاک داریم که به دلیل فقر پوشش گیاهی ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: از میان ۵۸ کشور دارای پوشش گیاهی و جنگلی مناسب در دنیا، ایران رتبه ۴۶ را به خود اختصاص داده است.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی استان فارس گفت: امروزه در کشورهای پیشرفته که زمانی با تخریب جنگل مواجه بودند، مشاهده می‌شود که این تخریب به صفر رسیده و با برنامه‌ریزی‌ها به دنبال افزایش پوشش‌های گیاهی و جنگلی هستند.

معینی‌الدینی افزود: هر هکتار جنگل در سال ۲ هزار کیلو اکسیژن تولید و ۶۰۰ هزار کیلو گرد و غبار را در خود رسوب می‌دهد.

وی ادامه داد: میزان نفوذ آب در مراتع جنگلی یک لیتر در هفت دقیقه و در جایی که پوشش گیاهی وجود نداشته باشد این مدت چهار ساعت است.

معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اداره کل منابع طبیعی استان فارس در پایان با اشاره به گونه‌های گیاهی موجود در ایران تصریح کرد: ایران با وجود گونه‌های گیاهی و ژنتیکی که در خود نهفته است می‌تواند بزرگترین صادر کننده داروهای گیاهی در دنیا باشد که این امر با کمک مردم و مسئولان محقق می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.