×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر ناهید صالحی گفت: در مردان در سنین بالای ۵۵ سال و در زنان در سنین بالای ۶۵ احتمال تجمع پلاک افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

 این متخصص قلب و عروق فاکتورهای مهم و قابل کنترل در ایجاد سکته قلبی را کشیدن سیگار، دیابت، بالا بودن فشار و چربی خون و سابقه خانوادگی ابتلا به بیماریهای قلبی بیان کرد.

وی افزود: افراد مبتلا به دیابت در صورت کنترل نکردن قند خون خود با انسداد عروق کرونری مواجه می شوند که انسداد این عروق در قلب موجب ایجاد سکته قلبی خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه به راحتی می توان بالا بودن فشار خون را از طریق ورزش و کم کردن نمک کنترل کرد، بالا بودن فشار خون را موجب تجمع پلاک در رگها عنوان کرد و افزود: در مواردی که بالا بودن فشار خون شدید باشد می توان از طریق درمان دارویی آن را کنترل کرد.

  این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، انجام اکوکاردیو گرافی سالیانه را در افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به بیماریهای قلبی دارند، ضروری دانست.

  به گفته این متخصص قلب و عروق، احساس درد فشارنده در وسط جناغ سینه همراه با حالت تهوع و تعریق به مدت نیم تا یک ساعت علامت ایجاد سکته قلبی است که با مشاهده این علائم باید هر چه سریعتر بیمار را به مراکز درمانی رساند.

 وی استفاده از هپارین و آسپرین را موجب حذف لخته های خون ایجاد شده در رگهای قلب عنوان کرد و اظهار داشت: داروهایی که موجب کنترل فشار خون می گردند نیز در درمان این بیماری موثرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.