×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جهاد کشاورزی اصفهان از کشت زراعی گیاهان دارویی حمایت می کند

. ˈˈمحمد نصر اصفهانیˈ روز شنبه گفت: ۸۵ گونه از گیاهان دارویی دارای قابلیت کشت زراعی در استان اصفهان است که سازمان جهاد کشاورزی از کشاورزانی که اقدام به کشت آنها کنند حمایتهای لازم را می کند.

وی تصریح کرد: این گونه های گیاهی از شرق تا غرب استان قابلیت کشت دارد. وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان به کشت هفت نوع گیاه دارویی اختصاص دارد، گفت: این حمایت ها شامل سرمایه در گردش برای توسعه کشت، اعطای پروانه واحدهای فرآوری و تسهیلات بانکی است.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای فرآوری گیاهان دارویی در استان اصفهان به صورت سنتی فعالیت می کند، اظهار کرد: مالکان این واحدها می توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی برای بهره گیری از فناوری ها و تجهیزات نوین، تسهیلات دریافت کنند.

نصر اصفهانی یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی را استانداردسازی برای تولید محصولات سالم و ارگانیک عنوان و اضافه کرد: ما با استانداردسازی می توانیم بر روی فرایند تولید نظارت کنیم. وی اظهار امیدواری کرد: این کار با همکاری مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه ها هرچه سریعتر پیگیری شود.

نصراصفهانی درباره نظارت بر کیفیت داروهای گیاهی عرضه شده در واحدهای صنفی گفت: نظارت بر آنها به عهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است و ما فقط بر روی تولید محصولات کشت شده می توانیم نظارت کنیم.

وی بااشاره به اینکه رشد کیفی محصولات گیاهان دارویی باید در کنار رشد کمی آن مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: مصرف کننده باید با اطمینان محصولات را مصرف کند. وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۵۱ واحد تولید کننده در استان اصفهان دارای پروانه استانداردسازی برای ۱۷ محصول کشاورزی است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره بیمه گیاهان دارویی نیز گفت: ۱۱۵ نوع محصول گیاهان دارویی مشمول بیمه است و برخی محصولات به دلیل سطح کم کشت آن در کشور هنوز مشمول بیمه نشده است.

وی توجه به گیاهان دارویی را بدلیل ارزش گفته بالای آن، راهکاری برای افزایش درآمد و اشتغالزایی دانست و گفت: ۱۳۵ دانشکده کشاورزی در کشور با تعداد بالای فارغ التحصیلان وجود دارد که این بخش به اشتغالزایی این دانش آموختگان کمک می کند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.