×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بی اطمینانی مردم به گیاهان دارویی به دلیل وجود گونه های تقلبی در بازار است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، ˈپیام نجفیˈ شامگاه چهارشنبه در نشست خبری افتتاح موسسه ترویج سلامت طب الصادق (ع) در اصفهان افزود: برای رفع این مشکل لازم است که نظارت منسجمی بر روی واحدهای صنفی فعال در این زمینه صورت گیرد و نهادهای مرتبط مانند وزارت بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی، استانداردسازی کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت موسسه ترویج سلامت طب الصادق (ع) از ۲۵ بهمن امسال در اصفهان گفت: این موسسه به همت جهاد کشاورزی اصفهان، دانشگاه آزاد خوراسگان و مجمع خیرین کارآفرین باقرالعلوم(ع) درباره غذای سالم، گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت خواهد کرد.

وی محورهای فعالیت این موسسه را فرهنگسازی، ترویج، آموزش، پژوهش، فناوری و حمایت از ایده ها و شرکت های دانش بنیان در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی عنوان کرد.

نجفی با اشاره به اینکه این موسسه دو مجوز از وزارتخانه های کشور و تعاون دریافت کرده است تصریح کرد: خود موسسه هیچگاه وارد عرصه تولید و توزیع نخواهد شد بلکه از تحقیقات صورت گرفته در این زمینه پشتیبانی خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه فعالیت موسسه طب الصادق، اولین گام در کشور برای توسعه گیاهان دارویی با جذب خیران و سرمایه گذاران است افزود: در این موسسه تلاش می شود که بین صاحبان ایده و خیرین پیوند برقرار شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) نیز در این نشست گفت: ایجاد پژوهشکده هایی در زمینه گیاهان دارویی در کشور ضروری است.

ˈعلی احمد فروغی ابریˈ افزود: ما دارای تنوع بالایی در زمینه گیاهان دارویی هستیم اما استفاده از این ظرفیت بالا نمی کنیم.

وی با اشاره به بروز انواع بیماریها در بین مردم تصریح کرد: توسعه گیاهان دارویی به نفع همه مردم است و باید در این زمینه از شرکتهای دانش بنیان حمایت بیشتری صورت گیرد.

به گفته در اصفهان همزمان با آغاز بکار کارخانه های ذوب آهن و فولاد مبارکه، فعالیتهایی درباره ترویج استفاده از گیاهان دارویی بویژه در مناطق همجوار با این صنایع صورت گرفت اما پس از مدت کوتاهی، رها شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.