×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۰درصد گیاهان موزه تاریخ طبیعی قم داری خاصیت دارویی هستند

سید حمید موسوی در گفت و گو با ایرنا،اظهار داشت: ۱۰۸ نمونه از گونه های گیاهی شاخص استان در این موزه نگهداری می شوند که ۵۰ درصد این گیاهان ارزش دارویی دارند.

وی افزود: این تعداد از گیاهان از ۳۷ خانواده و ۱۹ راسته رده بندی شده اند و بیش از ۷۵ درصد گونه های موجود در این موزه عمدتا از نمونه های بومی استان و نادر درکشور محسوب می شوند.

وی ادامه داد: آویشن، نعناع،زعفران، میخک، زرشک، آلوئه ور، رازیانا، اکالیپتوس و زیره از جمله گیاهان دارویی در این مکان است. 

موسوی با اشاره به بخش های دیگر این موزه گفت: این موزه در دو بخش آموزشی و نمایشگاهی با هدف آشنا سازی مردم با گونه های نادر طبیعی و شناساندن گونه ها، محل و نحوه زندگی آنها، آشنایی با مخاطرات نابودی گونه های جانوری و گیاهی فعالیت می کند.

وی افزود: موزه تاریخ طبیعی قم با هدف شناساندن گونه های نادر جانوری و گیاهی استان و دیگرمحیط های طبیعی کشور و رشد اندیشه جامعه انسانی در برابر حیات جانوری و گیاهی و پاسخگویی به نیازهای جامعه علمی و فرهنگی درسال ۱۳۷۸ درپارک شهید بنیادی قم راه اندازی شد.

موسوی، ادامه داد: بسیاری از مردم برای کسب اطلاعات از چگونگی زیستن گیاهان و جانوران و نقش و تاثیر آنها در زندگی انسان به این موزه مراجعه می کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.