×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بنکدار ‘چاق تر’ و زارع گیاهان دارویی ‘نحیف تر’

جعفر میرفخرایی در گفت وگو با تسنیم ، اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی بنکداران اقدام به خرید محصولات گیاهان دارویی از زارعان می‌کنند و با هر قیمتی که می‌خواهند این کار را می کنند و زارع هم نمی تواند آن را به کسی بفروشد.

وی افزود: اتفاقی که می‌افتد این است که عطاری یا انجمن گیاهان دارویی که به این گیاهان نیاز دارد نمی تواند مستقیما از زارع بخرد و باید آن را از بنکدار تهیه کند که متاسفانه بنکداری که به عنوان مثال محصول زارع را ۵ تومان خریده است ۵۰ تومان می‌فروشد و وقتی به آخر فصل می‌رسد قیمت را به ۳۰۰ تومان می‌رساند.

میرفخرایی با بیان اینکه برخی از این بنکداران انصاف ندارند تصریح کرد: این بنکداران با فروش گیاهان دارویی با قیمت چند برابر بیشتر از قیمتی که از زارع می‌خرند میلیاردر شده‌اند و با ما مبارزه می‌کنند. حتی اقدام به خرید محصولات زارع می‌کنندتا با ما مبارزه کنند و به ما محصول ارزان نرسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: برخی شرکت ها خودشان کشت گیاهان دارویی دارند ولی میزان محصولات تولیدشده آنها کفایت همه گیاهان مورد نیاز کشور را نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت در تولید گیاه دارویی بهترین عامل موفقیت است ادامه داد: به عنوان مثال در مصاحبه‌ای اعلام شد که تولیدگیاه آلوورا معادل سود نفت است، برای همین موضوع تولید آلوورا یکدفعه زیاد شد و دیگر تقاضاکننده کم بود و حتی سر به سر هم فروخته نشد لذا باید در این زمینه مدیریت شود.

میرفخرایی گفت: متولی این کار جهاد کشاورزی است که متاسفانه در این زمینه منفعل عمل می‌کند. یکسری موازی‌کاری در این بین دیده می‌شود، به عنوان مثال، موسسه تحقیقات، جنگلها ومراتع و دو سازمان دیگر، یک کار را می‌کنند، لذا نظارت ها به طور صحیح انجام نمی‌شود و پاسخگو معلوم نیست.

وی اضافه کرد: این موضوع به خاطر سمت‌دادن به افراد است که نه تنها هیچ نتیجه ای ندارد بلکه هزینه های زیادی را هدر می‌دهد، لذا مدیریت در این زمینه لازم است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.