×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آموزش مسئولین ۸ هزار عطاری در دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از فارس، جعفر میرفخرایی افزود: به دلیل وجود عطاری های غیرمجاز در سطح شهر، با مسئولان عطاری‌ها جلساتی را برگزار کردیم و در عین حال معتقدیم نباید این افراد بیکار شوند بلکه باید قانونمند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: با همکاری معاونت راهبردی ریاست جمهوری تلاش شده تا آمار تعداد عطاری های فعال را به دست آورده و طی تعاملی با دانشگاه جامع علمی -کاربردی به آنها مدرک داده شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی کشور گفت: در حال حاضر ۸ هزار عطاری در کشور وجود دارد و این درحالی است که تعداد عطاری های غیرمجاز بسیار بالاست.اغلب این عطاریها خلاف قانون،ریشه داروهای گیاهی را می فروشند.

وی تصریح کرد: در نتیجه قرار شده در دانشگاه جامع علمی- کاربردی دوره‌های آموزشی برای مسئولان عطاری‌ها دوره علمی گذاشته شود و به مدرک به آنها بدهند تا به صورت کارشناسی و علمی به خرید و فروش این داروها اقدام کنند.

میرفخرایی با اشاره به افزایش مصرف گیاهان دارویی از ۰٫۳ درصد به ۳ درصد طی سالهای گذشته افزود: ناچاریم به آرامی حرکت کرده و با کمک رسانه‌ها مصرف این گیاهان را نهادینه کنیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی کشور درباره تأمین این داروها با توجه به ارز دارویی گفت: در حوزه گیاهان دارویی نیاز زیادی به ارز دارویی وجود ندارد چرا که از منابع داخلی نیازها برطرف می‌شود و در مورد تعداد کمی از داروها که نیاز به ماده اولیه وارداتی داشته و کیفیت بالایی دارند،ناچاریم از ارز دارویی استفاده کنیم که تاکنون مساعدت خوبی شده است.

سرمایه‌های زیادی در حوزه گیاهان دارویی می‌خوابد

میرفخرایی اظهار کرد: بزرگترین مشکل در حوزه گیاهان دارویی قیمت بالای آنهاست چرا که باید این گیاهان در زمان لازم در مکانی که تولید شده و در فصل مناسب خریداری شوند .در نتیجه زمان زیادی برای تولید آنها صرف می‌شود و سرمایه زیادی به شکل خوابیده (سرمایه‌ای که در گردش نیست) در می‌آید.

وی افزود: این روند باعث افزایش قیمت نهایی و تمام شده داروهای گیاهی می‌شود در حالی که در مورد داروهای شیمیایی، این طور نیست که مواد اولیه را بخرند و در انبار نگه دارند بلکه سریعاً به سیستم دارویی وارد می‌شود.

  1. امین نیکخواه

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    من و همسرم کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشدمون گیاهان دارویی هست و یه فروشگاه گیاهان دارویی داریم. می خواستم بگم که حرکت خوبیه چون واقعا اکثر فروشنده ها نمی دونن چی دارن می فروشن.
    با تشکر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.