×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

یکی از روش های کاهش وزن از نظر کیفیت، لاغری درجه یک است. اصلی ترین کلید ورود به این روش که منتج به لاغری همیشگی و ماندگار می شود اصلاح الگوی غذایی و تحرکی است. باید از روشی برای لاغری استفاده کرد که توده چربی های زائد بدون تحمیل ضرر و زیان، عارضه و بدون کاهش عملکرد اندام های حیاتی بدن سوزانده شود و به کاهش وزن بینجامد.

استفاده از گیاهان دارویی در قالب انواع دمنوش ها و استفاده از سبزیجات، میوه و نیز نوشیدنی های چربی سوز یک مکمل بسیار ارزشمند است که با افزایش متابولیسم پایه و سوختن چربی های زائد به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند. در عین حال گیاه دارویی دارای ویتامین ها و ترکیبات کمیابی است که باعث نشاط و شادابی پوست، مو و سایر اندام های بدن می شود.

مارچوبه، کلم، کلم بروکلی، هویج، گل کلم، کرفس، کاسنی، فلفل قرمز، خیار، شاهی، سیر، لوبیا سبز، کاهو، پیاز، تربچه، اسفناج، شلغم و کدو سبز از سبزیجات چربی سوز و سیب، زغال اخته، گریپ فروت، لیمو ترش، پرتقال و نارنگی، آناناس، تمشک، توت فرنگی و هندوانه از میوه های چربی سوزند.

نتایج پژوهش ها نشان می دهد بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی زمانی که با هم مصرف می شوند تاثیر همدیگر را تکمیل می کنند، بنابراین برای استفاده از سبزیجات ذکر شده می توان آنها را در قالب انواع سالادها مصرف کرد.

بدین منظور می توان ۱۰۰ گرم مارچوبه را با کمی آب و حرارت کم در ظرف های ضدزنگ پخت و تقریباً نیمه خام آن را برداشت و به شکل سالاد همراه کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم و گوجه گیلاسی از هرکدام به میزان ۱۰۰ گرم و ۵۰ گرم خیارشور به همراه دو قاشق سوپ خوری ذرت شیرین پخته شده و مقداری آبلیمو و نمک، یک عدد فلفل قرمز کوچک خرد شده با ۲ قاشق غذاخوری سبوس برنج به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در وعده شام قبل از غذا استفاده کرد.

اگر بخواهید این سالاد را به عنوان یک وعده شام استفاده کنید می توانید مقداری مرغ یا ماهی آب پز شده را نیز به آن اضافه کنید تا پروتئین لازم یک وعده غذا هم تامین شود. این سالاد یکی از سالادهای خوب گیاهی برای رژیم لاغری است.

از سوی دیگر اگر بخواهیم نوعی رژیم ارزان تر را برای لاغری استفاده کنیم می توانیم از آب استفاده کنیم. نوشیدن ۲ لیوان آب یخ در روز ۳۰ درصد به متابولیسم بدن کمک و سرعت آب شدن چربی را زیاد می کند. همچنین، نوشیدن یک لیوان کامل شیر فرایند سوزاندن چربی را دو برابر می کند، چای سبز و چای بوته قرمز سرعت متابولیسم را تا ۴ درصد افزایش داده موجب سوزاندن ۷۰ کالری در روز یا کم کردن یک تا سه کیلوگرم وزن در سال می شود.

نوشیدن عرق گیاهان طبی مانند بابونه، نعنا و زیره سیاه هم به بهبود خواب و هم به هضم غذا کمک می کند. دو قاشق سرکه سیب با یک لیوان آب پیش از هر وعده غذایی به سم زدایی و ارتقای کارکرد کبد کمک می کند و در فرایند چربی سوزی بسیار مهم است.

منبع:  روزنامه ایران، شماره ۵۲۶۵ به تاریخ ۱۲/۱۰/۹۱، صفحه ۹ (دانش)  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.