×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح واحد آموزشی گیاهان دارویی در بانه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس،با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان یک واحد آموزشی فنی و حرفه‌ای گیاهان داوریی و داورهای گیاهی در  روستای سیاهحومه بانه با شماره شناسایی ۸۳۸۶۲ به نام رشید بانه در مزرعه گل محمدی این روستا با هدف ترویج و آگاهی علاقه‌مندان این رشته با سه مخزن تولید به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان در این آیین افتتاح این واحد در جمع خبرنگاران گفت: این واحد آموزشی در زمینه تولید و اسانس‌گیری گیاهان داروی فعالیت می‌کنند که فرصتی را برای علاقه‌مندان به آموزش در این زمینه فراهم می‌کند.

فردین وکیلی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه در زمینه گیاهان دارویی افزود: این آموزشگاه زمینه را برای افراد علاقه‌مند فراهم می‌کنند که به صورت علمی و تخصصی این آموزش‌ها را بیاموزند.

وی اظهار داشت: در شهرستان بانه ۲۵ هکتار از اراضی بانه زیر کشت گل محمدی قرار دارد که این مهم زمینه را برای تولید گل محمدی در کشور فراهم می‌کند.

وکیلی با بیان اینکه این واحد آموزشی زمینه را برای کارآفرینان فراهم می‌کند و این رشته آموزشی در کردستان با حمایت‌های دولتی توسعه پیدا می‌کنند گفت: با توجه به فراهم بودن ظرفیت‌های مانند گیاهان دارویی و زمین مناسب کشت محدودیتی برای آموزش در زمینه گیاهان دارویی وجود ندارد و افراد علاقه‌مند با توجه به تعریف استانداردهای مهارت که فنی و حرفه‌ای تعیین کرده می‌توانند به صورت تخصصی مهارت‌ها را یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: در این آموزشگاه تمام مراحل از تولید گیاهان تا عرضه در بازار به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان اظهار داشت: در قالب تبصره ۱۶ از افرادی که مهارت را می‌آموزند حمایت می‌شود و تسهیلات کم‌بهره به این افراد پرداخت می‌شود.

مدیر آموزشگاه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی رشید بانه نیز گفت: تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان در مزرعه گل محمدی هزینه شده و سه دیگ سنتی برای گلاب‌گیری در این کارگاه آموزشی وجود دارد و با همکاری اداره جهاد کشاورزی امتیاز گاز و برق این واحد آموزشی راه‌اندازی شد.

صلاح‌الدین محمودزاده افزود: با توجه به اینکه در این واحد همه امکانات فراهم شده در این واحد آموزشی محدودیتی برای آموزش وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.