×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرکز تولیدات گیاهان دارویی در شهرستان شاهرود راه اندازی می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری خبرنگاران جوان، منصفی راد اظهار کرد: مرکز تولیدات گیاهان دارویی از مصوبات سفر دولت نهم و دهم به استان سمنان است، و انشاءالله با پیگیری های انجام شده، در قالب یک طرح فناورانه و با مدیریت جهاددانشگاهی و دانش فنی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی کشور، تولید گیاهان دارویی و نهال های مقاوم به سرما و کم آبی در شهرستان شاهرود آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مزیت های منطقه و با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، کشت نشاء گیاهان دارویی مختص مناطق کویری در مرکز تولیدات گیاهان دارویی شهرستان شاهرود نیز انجام می شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: طی یکسال گذشته و با پیگیری های متعدد و حمایت مسؤلان ارشد جهاددانشگاهی کشور، امکان انتقال دانش فنی در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، فناوری و… توسط جهاددانشگاهی در استان سمنان فراهم شده است، که نیاز است ابزار، فضا و زیرساخت لازم توسط دولت و مسؤولین در استان سمنان نیز فراهم شود.

منصفی راد تصریح کرد: راه اندازی مرکز تخصصی اصلاح نژاد دام سبک، ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگین، پیگیری راه اندازی مرکز تخصصی درمان ناباروری، مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان زنان، مرکز تخصصی درمان زخم دیابت و… از مهمترین فعالیت ها و اقدامات جهاددانشگاهی استان جهت ارائه خدمات تخصصی به مردم استان در یک سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: دامنه ای از خدمات و فعالیت های تخصصی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، پزشکی، تحقیقاتی و… توسط جهاددانشگاهی در استان سمنان شکل گرفته است که نیازمند حمایت و همکاری بیشتر دستگاه ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی و همچنین مسؤولان استان است.

فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این نشست از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی معتبر با ظرفیت های متعدد پژوهشی و آموزشی نام برد و بر ضرورت بکارگیری از این توانمندی ها در جهت توسعه استان و شهرستان تأکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.