×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درآمد خوب برداشت آنغوزه شیرین از مراتع استان خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به رسانه‌های گروهی گفت: آنغوزه شیرین و آویشن، گیاهان دارویی خودرو در مراتع استان است که در حدود ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع استان (بیشتر در مناطق شهرستان‌های طبس و بشرویه) می‌روید.

علیرضا نصرآبادی افزود: سال گذشته حدود هزار خانوار بهره بردار در استان ۲۰ تن از این گیاهان دارویی را برداشت کرده‌اند که درآمد ۳۰ میلیارد تومانی برای آنان داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته موردی از برداشت غیر مجاز گیاهان دارویی در استان گزارش نشده است، تصریح کرد: آنغوزه شیرین طبس، بهترین آنغوزه‌ای است که در سطح دنیا مطرح است و کیفیتی که این آنغوزه شیرین دارد در هیچ نقطه‌ای از دنیا دیده نمی‌شود.

نصرآبادی ادامه داد: بیشتر گونه‌های گیاهان دارویی استان درآمدزاست و قابلیت توسعه کشت را دارد؛ گیاهانی که عمرکوتاهی دارند و برای استفاده از این ثروت باید اعتبار ویژه اختصاص داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برداشت و بهره‌برداری محصولات فرعی جنگل‌ها و مراتع، گیاهان دارویی و صنعتی از جمله انواع گیاهان دارویی مانند آنغوزه شیرین و آویشن در استان ممنوع است، یادآور شد: رویشگاه اصلی آنغوزه متعلق به شرق کشور بوده و در استان‌های کرمان، اصفهان و یزد نیز رویشگاه‌هایی از این محصول وجود دارد.

  1. رضا

    ۱۰۰۰ خانوار = ۳۰ میلیارد تومان (درسال)
    هر خانوار (احتمالا ۳ نفره) = ۳۰ میلیون تومان (درسال)
    بطور میانگین ماهانه هر خانوار ۳ نفره = ۲ میلیون تومان

    زیاده؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.