×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
راه اندازی بیش از ۱۸۰۰ طرح اشتغال زایی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت از ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه گیاهان دارویی به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون یک‌هزار و ۸۳۵ طرح اشتغال اجتماع‌محور در حوزه پرورش گیاهان دارویی راه‌اندازی شده که ایجاد پنج هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به‌دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: این تعداد طرح اشتغال در ۲۵۸ شهرستان و یک‌هزار و ۱۸۸ نقطه روستایی عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال برکت در حوزه پرورش گیاهان دارویی در سراسر کشور و با تمرکز بر استان‌هایی مانند لرستان، مازندران، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

ترکمانه عنوان کرد: تا به امروز و در مجموع، سه هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال اجتماع‌محور در حوزه پرورش گیاهان دارویی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرایی شده که ایجاد ۱۱ هزار و ۷۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم را در این حوزه به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این سه هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال در حوزه پرورش گیاهان دارویی بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان است.

وی در تشریح جزئیات طرح‌های اشتغال مربوط به پرورش گیاهان دارویی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی، دانه‌ای و… می‌شود.

ترکمانه افزود: ۶۳ درصد کارآفرینان برکت در حوزه گیاهان دارویی را آقایان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصد طرح‌ها نیز به بانوان کارآفرین اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت بر ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: بنیاد برکت از طریق بازاریابی مجازی یاری‌رسان تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان گیاهان دارویی برای فروش محصولات‌شان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.