×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت از طرح‌های فناورانه  داروها و فرآورده‌های گیاهی حوزه دامپزشکی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گیاهان دارویی کاربردهای متنوعی دارند یکی از آنها استفاده در حوزه دامپزشکی است و برخی بیماری‌های دامی با کمک این نوع از داروها و فرآورده‌ها درمان می شود.

فرآورده های گیاهی همانند حوزه پزشکی در دامپزشکی نیز معمولا شامل داروها و مکمل های گیاهی و فرآورده ها است. عمده‌ترین چالش در تجویز داروهای گیاهی در حوزه دامپزشکی، اطمینان بخشی به دامپزشکان درباره اثربخشی داروهای گیاهی است.

این چالش هم با استفاده از فناوری های نوین و ایده های خلاق و نوآورانه قابل رفع است بر همین اساس ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی در تلاش است تا صاحبان ایده و دانش را به تولید داروها و فرآورده‌های گیاهی کاربردی در صنعت دامپزشکی ترغیب کند.

بر همین اساس فراخوان پذیرش طرح‌های فناورانه در زمینه داروها و فرآورده‌های گیاهی مورد مصرف در دامپزشکی منتشر کرده است تا مسیر ورود ایده های نوآورانه را به این صنعت تسهیل کند. این ستاد در نظر دارد برای تولید بار اول، نیمه صنعتی، صنعتی و تجاری سازی و توسعه بازار داروها و فرآورده های گیاهی دام، طیور و آبزیان و زنبور عسل از طرح های پیشنهادی شرکت های دانش بنیان و خلاق حمایت کند.

این طرح ها باید در موضوعات اولویت داری چون «داروهای درمان و پیشگیری از بیماری»، «مکمل های افزایش تولید»، «فرآورده‌های طبیعی محافظ مواد غذایی حیوانات»، «تولید ویتامین ها و اسید آمینه های طبیعی» و «فناوری تکثیر» ارائه شود.

علاقه مندان برای ارسال طرح های خود تا ۳۰ مهرماه سال ۱۴۰۱ مهلت دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.