×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جذب ۱۰ میلیارد ریالی تسهیلات گیاهان دارویی در شیروان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی باقرزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای گیاهان دارویی زیره، زعفران، گل محمدی، نعنا و باریجه است که برای ۲۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

این شهرستان دارای ۶۰۰ هکتار زعفران و ۱۶۱ هکتار گیاه دارویی زیره سبز، گل محمدی، گل گاو زبان، اسطوخودوس و باریجه است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای ۱۲ نفر در حوزه های مختلف اشتغالزایی شده است و همه ساله با پرداخت این تسهیلات استقبال خوبی از سوی کشاورزان و روستاییان صورت می گیرد که این آمار تا پایان سال افزایش چشمگیری خواهد داشت.

باقرزاده اضافه کرد: همچنین با پرونده های معرفی شده به بانک در این حوزه برای ۲۰۷ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و این تسهیلات بلندمدت با سود کم فرصت خوبی را جهت اشتغال کشاورزان، روستاییان و دامداران فراهم کرده است و خود علاوه بر اشتغالزایی باعث افزایش تولید خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی شیروان گفت: سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی هر ساله اقدام به شناسایی و معرفی متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی به بانک‌ها می‌کند.

باقرزاده با اشاره به تنوع در پرداخت تسهیلات، افزود: وجود این تنوع سبب شده که متقاضیان نسبت به دریافت این منابع خوب اعتباری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری از سوی دولت در سال ۹۶ به صورت مستقل از روند موجود تسهیلاتی در بخش‌های مختلف تصویب شد و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی مجری اصلی اجرای آن است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: روستاییان و کشاورزان شهرستان با پرداخت تسهیلات استقبال خوبی داشته و در همان مکان زندگی خود اشتغالزایی برای خود و چندین نفر ایجاد کردند زیرا که ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان در این زمینه موجود است.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.