×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت ۶۰ تنی گیاهان دارویی در ایرانشهر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایرنا، مسلم برشان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ارتفاعات کوه خضر، دشت‌های منطقه و دشت سمسور بزمان و حاشیه رودخانه دامن از مناطق رویش انواع گونه‌های گیاهی در ایرانشهر است به طوری که روستاییان و عشایر منطقه برای درمان بیماری‌های خود از این گیاهان استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: پرورش گیاهان دارویی از جمله چای ترش، حنا، بومادران، موره، رازیانه، شیرین بیان، گل گاوزبان، آویشن، پونه، درمنه سیاه و سفید، گلدر، ریواس و ده‌ها گیاه دارویی در کنار رشد انواع قارچ‌ها و سبزی‌های کوهی تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های فراوان این منطقه در زمینه تولید گیاهان دارویی محسوب می‌شود که توجه نکردن به آن از طریق روش‌های صنعتی سبب می‌شود از این ظرفیت بسیار مهم و اساسی آن گونه که شایسته است استفاده نشود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایرانشهر تاکید کرد: توجه به ظرفیت گیاهان دارویی در طب سنتی، ساخت داروها و صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌طلبد زمینه ارائه آموزش‌های مربوط به تولید، فرآوری و بازاریابی این صنعت را فراهم کرد.

وی گفت: دهها گونه گیاهی و دارویی در ایرانشهر وجود دارد که تا کنون این ظرفیت ناشناخته مانده و در صورت بهره‌برداری از آن‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ساکنان مناطق روستایی نیز فراهم می‌شود.

برشان افزود: موقعیت آب و هوایی و اقلیم مناسب، ایرانشهر را به رویشگاه گیاهان دارویی کمیاب تبدیل کرده است.

وی اظهارداشت: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی در ایرانشهر موجب شده گیاهان دارویی این منطقه بصورت فله به دیگر نقاط کشور حمل و پس از فرآوری با قیمت گزاف دوباره به شهرستان برای فروش بازگردانده شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایرانشهر بیان کرد کرد: دولت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانجات فرآوری گیاهان دارویی حمایت می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.