×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عزم جدی دولت سیزدهم در حمایت از تولید به گفته بانوی کارافرین کشاورزی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، عصمت طهماسبی به همراه همسر خود بیژن صفری در روستای دزک شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری حدود ۶ سال است که به طور جدی وارد عرصه تولید گیاهان دارویی شده‌اند و در طول این سالها با آزمون و خطا توانسته‌اند به موفقیت‌های قابل توجهی در تولید نشاء گیاهان مرتعی دست یابند.

این خانواده کشاورز مبتکر با حمایت دولت و با برخورداری از تسهیلات بانک کارآفرینی امید توانسته فعالیت خود را توسعه دهد و به الگویی برای کشاورزان منطقه و سایر استانها تبدیل شود.

فعالیت بانو طهماسبی و همسرش در ۱۵ هکتار زمین در روستای دزک توسعه پیدا کرده است و سال گذشته با دریافت ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک کارآفرینی امید به تهیه نهاده‌های گیاهی پرداختند و گیاهان دارویی مرتعی از جمله کلوس (کرفس کوهی)، موسیر کوهی، باریجه و آنغوزه را به مرحله بهره‌برداری رسانده‌اند.

این بانوی کارآفرین به همراه همسر کشاورز خود نه تنها در فصل بهار و پاییز برای ۶ نفر اشتغالزایی می‌کنند بلکه دانش و تجربیات خود را به طور رایگان در اختیار کشاورزان استان و سایر استانهای کشور قرار داده و نشان داده‌اند با پشتکار و همت می‌توان به درآمد خوبی در زمین‌های کشاورزی دست پیدا کرد.

حمایت دولت سیزدهم از بانوان کارآفرین

عصمت طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا نقش دولت سیزدهم در حمایت از کسب و کار خود را مهم دانست و گفت: برای ما که با دست خالی وارد این عرصه شدیم حمایت مالی دولت بسیار مهم و حیاتی بود و کمک کرد تا به هدفگذاری و برنامه‌ای که داشتیم برسیم و تلاش‌های ۶ ساله ما به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته بارها برای دریافت وام به بانک معرفی شدیم اما موفق به دریافت تسهیلات نشدیم، تصریح کرد: علاوه‌بر اینکه در واگذاری زمین هم بسیار اذیت شدیم اما در دولت سیزدهم موفق به دریافت تسهیلات شدیم و تلاش‌ها به نتیجه رسید.

این بانوی کشاورز با بیان اینکه تولید برخی از گیاهان دارویی برای کشاورز درآمدزایی خوبی دارد، تصریح کرد: به طور نمونه شیره آنغوزه کیلویی ۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که این گیاه به طور معمول غنچه‌چینی می‌شود و به سبب نبود دانش استفاده از این گیاه بهره‌برداری مناسبی از آن نمی‌شود.

طهماسبی خاطر نشان کرد: اگر کشاورزان به جای جو و گندم گیاهانی نظیر باریجه و آنغوزه کشت کنند هزار برابر درآمد بیشتری کسب می‌کنند و توصیه ما به کشاورزان این است که در کنار کشت گندم و جو به کشت گیاهان دارویی نیز بپردازند تا از منافع مالی آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تمرکز فعالیت‌های کشاورزی خود را بر تولید نشاء معطوف کرده است، افزود: ۶ سال زمان به طول انجامید تا به دانش امروزی در تولید گیاهان دارویی دست پیدا کنیم و به افرادی که علاقه‌مند به فعالیت کشاورزی و کشت گیاهان دارویی هستند توصیه می‌کنیم که چنانچه موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی شده این تسهیلات را در همین زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا از نتایج آن بهره‌مند شوند.

این بانوی کارآفرین و همسر کشاورز خود که به الگویی برای کشاورزان دیگر تبدیل شده‌اند به فروش سه میلیون نشاء کلوس به کشاورزانی از استانهای کردستان، تبریز، کرمانشاه، همدان، تهران، کرمان و شیراز اشاره کرد و گفت: پس از ۶ سال اکنون هم در تولید خزانه و هم در تولید نشاء حرف برای گفتن داریم.

طهماسبی با بیان اینکه کشت نشاء زود از کشت بذر به ثمر می‌رسد، گفت: اگر شرایط ایده‌آل باشد کشت بذر ۶ سال به طول می‌انجامد تا به بهره‌برداری برسد اما در تولید نشاء سه سال تا بهره‌برداری زمان نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی گردشگران داخلی و خارجی و حتی نماینده یونسکو از طرح ما دیدار کردند و خوشحال هستیم که تلاش های ما به نتیجه رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.