×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح بذرکاری اراضی ملی دامغان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی؛علی‌اکبر عباسی راد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون سه مرحله پویش همگانی کاشت بذر و نهال در شهرستان دامغان اجرا شد و  پیش‌بینی می‌شود تا آغاز هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفندماه بیش‌از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت پوشش این طرح عملیات اصلاح و احیا انجام شود.

وی ادامه داد: این پویش‌های همگانی با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی، توسعه پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و ترویج فرهنگ حفاظت و احیا منابع طبیعی در دامغان اجرا شده است.

عباسی راد با اشاره به مشارکت دیگر دستگاه ها با این اداره اظهار کرد: کشت بذر و نهال در شهرستان دامغان با همکاری هلال‌احمر،جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و مردم محلی، تاکنون در سطح ۳۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی انجام‌ شده است.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این طرح ۲۰ هکتار از اراضی منطقه سیاه‌کوه تویه دروار با گونه‌های ارس و زرشک نهال‌کاری و در بیش‌از ۴۰ هکتار نیز با گونه‌های آنغوزه و گیاهان مرتعی عملیات بذرکاری انجام شد.

عباسی راد خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای پویش همگانی، کاشت بذر و نهال با همکاری مجری و بهره‌برداران مرتع چاه نو شمالی و یزدان آباد در سطح ۱۵۰ هکتار از مراتع با گونه‌های بیابانی و مرتعی و در مرحله سوم این طرح با مشارکت مردم محلی در بیش‌از ۱۰۰ هکتار از مراتع اطراف روستا با گونه‌های دارویی و مرتعی بذرپاشی و بذرکاری شد.

وی افزود: امید است تا در اجرای این طرح بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها از جمله بسیج سازندگی ، گروه‌های مردم‌نهاد و همیاران طبیعت نیز استفاده کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که انتظار می‌رود با اجرای این طرح ضمن حفظ و احیا پوشش گیاهی و حفاظت از آب‌وخاک معیشت بهره‌برداران نیز بهبود یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.