×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید محدود گل محمدی در همدان

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، حسین فضلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان همدان در زمینه صادرات گلاب و  گل‌محمدی دارای صادرات نبوده و تولید آن بیشتر برای مصارف استان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت تنها یک واحد صنعتی گلاب‌گیری در سطح استان همدان افزود: این واحد صنعتی گلاب‌گیری با ظرفیت سالیانه ۳۰۰ تُن در شهرستان ملایر دارای فعالیت بوده که با توجه به سطح زیرکشت گل محمدی موجود در سطح استان این واحد صنعتی فعلاً به تنهایی قادر به پاسخگویی نیاز استان است.

فضلی همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر این واحد صنعتی گلاب‌گیری ۳۰ تا ۴۰ واحد گلاب‌گیری با مجوز مشاغل خانگی به صورت سنتی در سطح استان دارای فعالیت هستند که بیشتر پراکنش این واحدهای سنتی مشاغل خانگی در شهرستان ملایر قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سطح زیرکشت گل محمدی در مزارع و حاشیه باغات سطح استان به صورت پراکنده ۳۰۱ هکتار و بیشترین سطح زیر کشت با ۱۷۳ هکتار به شهرستان ملایر اختصاص دارد اضافه کرد: ۶۱ هکتار از سطح زیر کشت گل محمدی استان در سال گذشته و مابقی در سال‌های اخیر احداث شده است.

فضلی با اشاره به آغاز توسعه باغات گل‌محمدی  سطح استان همدان از سال گذشته افزود: سالیانه در سطح استان همدان ۴۰۱ تُن گل محمدیِ تر که برای تبخیر و گلاب گیری آماده است، تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای حمایت از فعالان و بهره‌برداران گیاهان دارویی به متقاضیان این استان از محل تبصره ۱۸ تحت عنوان صندوق کارآفرینان امید با نرخ سود چهار درصد، تسهیلات گیاهان دارویی بویژه در زمینه گل محمدی پرداخت شد.

فضلی همچنین خاطر نشان کرد: در استان همدان یک واحد پرورش گل شاخه بریده پنج تا شش هکتاری دارای فعالیت بود که مالک طرح فوق با تعییر کاربری واحد خود به تولیدات خارج از فصل اقدام کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.