×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نسخه طب سنتی برای درمان دردهای مفصلی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی، درباره این موضوع که علائم بیماری‌ های مفصلی در تابستان با باد کولر و پنکه  افزایش می‌یابد گفت: زندگی ماشینی باعث شده اتاق‌ های ما در تابستان سردتر از زمستان باشد. زندگی ماشینی و بدن‌های پُر و بدانباشته باعث شده تا در تابستان زیر کولر و پنکه باشیم و طاقت گرما نداشته باشیم و این امر موجب سردی اولیه مزاج بدن می شود و شاهد درد و کوفتگی مفاصل هستیم در فازهای بعدی دچار ریزش ماده و ورم مفاصل هم می شویم که خطرناک تر است.

وی توصیه کرد: نباید به طور مستقیم با باد پنکه و کولر در تماس باشیم. در این ایام ورزش فراموش نشود چون ورزش می تواند بدن را گرم کرده و استخوان و عضلات را از درد و کوفتگی نجات دهد. بهتر است دریچه های کولر اتاقی که پدران و مادران در آن استراحت می کنند بسته باشد.

در یک خانه افرادی با مزاج‌ های مختلف زندگی می کنند هرچه سن بالا می رود مزاج به سمت سرد شدن می رود. افراد زیر ۲۵ سال مزاج گرم و تر دارند و تا ۴۰ سال گرم و خشک و تا ۶۰ سالگی مزاج، سرد و خشک می شود . بعد از این سن رطوبتی به بدن اضافه می‌شود که موجب دست و پا درد افراد مسن می گردد و با سرما فرآیندهای التهابی روماتیسم و دردی مفاصل به آن اضافه می شود و به دلیل اضافه وزن و کاهش متابولیسم چرخه ای از بیماری ها به وجود می آید.

یارقلی افزود: با روغن مالی موضعی بدن می توان دردها را کم کرد. روغن بابونه و دارچین و سیاهدانه می تواند درد را کم کند اما اگر درد بیشتر شده و ماده بد وارد عضو شود با بیماری‌ های مفاصل و روماتیسمی مواجه خواهیم بود. درمان در این مرحله بسیار سخت تر خواهد بود و داروهایی تجویز می شود که بسیار پرعارضه تر است. افراد مسن باید در سردی هوا، شب‌ ها لباس گرم بپوشند و  کلاه و روسری داشته باشند و از روغن مالی هم استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نوشیدن دمنوش های گیاهی نباید زیاده روی کرد نوشیدن دمنوش های بابونه و مرزنجوش، بابونه و آویشن، عناب و آویشن تا دوبار در هفته اشکالی ندارد. شربت سکنجبین مزاجی سرد دارد و استفاده بیشتر از آن موجب نفخ می‌شود بنابراین توصیه می شود همراه با عرق نعناع درست شود. نوشیدن برخی دمنوش ها هم می تواند در افراد مسن موجب افزایش فشار خون شود. شربت ماء العسل برای افرادی که دیابتی نیستند توصیه می شود. میوه‌های فصل تابستان سردی و رطوبت دارند و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.