×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز کشت چای ترش در خوسف

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، سید حسن رضوی، اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت این گیاه دارویی در خوسف ۳۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۶ هزار نشاء چای ترش بین زنان روستایی به صورت رایگان توزیع شده است، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در شهرستان و بازدید از مزارعی که سال گذشته در آن‌ ها چای ترش کشت شده موجب ترغیب زنان روستایی به کشت این گیاه دارویی شده است.

وی گفت: عملکرد چای ترش در هر هکتار ۴۰۰ کیلوگرم غنچه خشک است و با توجه به درآمد نسبتا خوب چای ترش، امیدواریم در توانمند سازی زنان روستایی نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف یادآور شد: این چای خواص درمانی زیادی دارد که می‌توان به افزایش آهن بدن، تنظیم فشار خون، رفع اختلالات کبدی و خنک کنندگی بدن اشاره کرد.

یکی از مهمترین خواص چای ترش این است که خواصی مشابه با انسولین دارد و بر بهبودی بیماران دیابتی موثر است. در یک تحقیق در سال ۲۰۱۳، عصاره چای ترش را به نمونه‌های آزمایشگاهی مبتلا به دیابت تزریق کردند و نکته جالب توجه این بود که سطح گلوکز در آنها کاهش یافت.

معمولا بیماران دیابتی، اضافه وزن و چربی خون هم دارند. این افراد بیش از دیگران در معرض سکته‌های قلبی و عروقی قرار دارند. مصرف چای ترش به کاهش کلسترول بد خون نیز کمک می‌کند. چای ترش آنتی اکسیدان فراوانی دارد که باعث افزایش سوخت‌ و ساز بدن و چربی‌ سوزی می‌شود.

کافئین موجود در چای ترش در مقایسه با چای سیاه بسیار کمتر است، به همین دلیل می‌توانید با جایگزین کردن چای ترش، مصرف چای سیاه را کمتر کنید. مقدار کافئین کم چای ترش باعث کاهش اشتها می‌شود و در کاهش وزن موثر است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.