×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درمان ناراحتی های معده با گیاه “انیسون”

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مهندس حسین راغ آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: انیسون با نام‌های دیگر بادیان رومی، رازیانه رومی، کمون رقیق، زیره رومی و رازیانج شاهی، گیاهی با طبیعت گیاه گرم و خشک است که قسمت مورد استفاده آن دانه گیاه بوده و روغن نیز کاربرد دارویی دارد.

وی افزود: انیسون، خلط‌آور و ضد انگل بوده، دندان را جلا داده و بدبویی دهان را برطرف می‌کند؛ مطبوع‌ کننده است و در صنایع غذایی به این جهت از آن استفاده می‌شود. جهت حمام‌های زیبایی از آن استفاده می شود؛ قاعده‌آور و ضدعفونی‌کننده بوده، گرفتگی مجاری تنفسی را برطرف کرده و خاصیت ضد درد و تسکینی دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه گیاه انیسون تقویت‌کننده دهانه معده است و به این دلیل رفلاکس معده را بهبود می‌بخشد، بیان کرد: این گیاه ضد نفخ و ضد اسپاسم بوده و برای ناراحتی‌های معده کاربرد دارد.

این گیاه هچنین سردردهای سرد را تسکین می‌دهد؛ دمکرده این گیاه شیر افزا است و جویدن آن توسط مادران شیرده علاوه بر اینکه شیر را زیاد می‌کند، در کاهش نفخ معده کودک مؤثر بوده و برای درمان مالیخولیا مفید است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، میزان مصرف این گیاه روزی ۳ نوبت از دم کرده ۱ گرم آن می باشد و برای حمام‌های زیبایی از دم کرده ۳۰۰ گرم آن در یک تا ۱/۵ لیتر آب استفاده می شود.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.