×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت گیاه دارویی کاسنی توسط بانوان روستایی در مرودشت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، معصومه بادانی پنجشنبه ۲ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: در اجرای این طرح برای یک نفر از بانوان به عنوان مجری فعال شده و برای سه نفر از بانوان نیز اشتغالزایی کرده است.

او با اشاره به اینکه در مرحله نخست برداشت ده تن کاسنی تر تولید شده است، بیان کرد: با احتساب سه مرحله برداشت، پیش بینی می‌شود ۳۰ تن کاسنی تر تولید شود و محصول تولیدی بنابر هماهنگی‌ های انجام شده به شهرستان‌ های شیراز، برازجان و میمند ارسال می‌شود.

کارشناس مسئول امور زنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه برداشت محصول توسط زنان در سه مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله نخست با هدف برداشت برگ و مصرف تازه خوری از اواخر فروردین ماه آغاز شده است.

بادانی یادآور شد: برداشت مرحله دوم در مرحله گلدهی و به منظور تهیه عرق کاسنی و برداشت مرحله سوم نیز به صورت بذری انجام خواهد شد.

او با اشاره به مصرف حداقل سموم و نهاده‌ها در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای نمونه برداری قبل از برداشت به منظور تعیین حد مجاز آلاینده‌ها توسط شرکت بازرسی نیز انجام شده است.

این کارشناس با بیان اینکه این که خشک کردن محصول به صورت سنتی مشکلاتی را در زمینه تامین سوخت برای بانوان به وجود آورده است، عنوان کرد: با رایزنی اداره آموزش و ترویج شهرستان برنامه ریزی و هماهنگی لازم به منظور استفاده از ظرفیت خط تولید گیاهان دارویی و دمنوش‌ های گیاهی متعلق به تعاونی سبز سلامت زنان روستایی عضو صندوق در شهرستان انجام شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.