×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گل محمدی در کاشان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایانا، رضا مظلومی با بیان این که برداشت گل محمدی تا سه ماه در کاشان ادامه دارد، افزود: کشت گل محمدی در این شهرستان رتبه نخست کشور به لحاظ میزان تولید در واحد سطح و نخست استان اصفهان به لحاظ سطح زیر کشت دارد.

به گفته وی، در صورت رخ ندادن حوادث غیر مترقبه و خسارت‌های ناشی از آن برای بخش کشاورزی، امسال افزون بر ۱۰هزار تن گل محمدی در کاشان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به میانگین تولید چهار و نیم تن گل محمدی در هر هکتار و اشتغال پنج هزار نفر در حوزه زراعت و باغبانی کاشان گفت: ارزش گل محمدی تولید شده امسال در این شهرستان ۲۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه در سه ماهه فصل گل‌چینی در کاشان روزانه ۵۰۰ نفر کارگر مشغول به‌ کار هستند، ادامه داد: افزون بر ۱۶ میلیون لیتر گلاب و یک‌ هزار لیتر اسانس گل محمدی با فعالیت ۳۴ واحد صنعتی و ۱۸۰۰ واحد سنتی در بخش تولید و فرآوری گلاب استحصال می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار تن گل محمدی نیز از شهرستان‌های دیگر برای فرآوری گلاب در کارگاه‌ های سنتی و صنعتی وارد کاشان می‌شود.

مظلومی با یادآوری اشتغال چهار هزار نفر در کارگاه‌ های سنتی و صنعتی تولید گلاب این شهرستان  ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ تن گلاب و اسانس گل محمدی به ارزش چهار و نیم میلیون دلار سال ۱۳۹۹ به خارج از کشور صادر شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.