×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آلوئه‌ورا محصول اقتصادی و مناسب خراسان جنوبی

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، غلامحسین ساربان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: گیاه آلوئه‌ورا یک گیاه دارویی باارزش محسوب می‌شود که دارای خواص فراوان و اثبات شده‌ای است که در حوزه‌های دارویی و غذایی دارای ارزش فراوانی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف در مورد این گیاه فقدان صنایع تبدیلی و فرآوری مناسب برای محصول آلوئه‌ورا است که مورد غفلت واقع شده است.

ساربان ادامه داد: اگر صنایع تبدیلی و فرآوری مناسبی وجود داشته باشد می‌توان محصولات جانبی همچون  ژل، کرم، محصول خوراکی، پودر از محصول آلوئه‌ورا به دست آورد و در کنار صنایع تبدیلی باید زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در میان شهرستان‌های جنوبی خراسان رضوی ظرفیت بسیار مناسبی برای کشت و پرورش این گیاه وجود دارد اما ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه در کنار فقدان صنایع تبدیلی همچنان وجود دارد.

ساربان ادامه داد: بعضا سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه آلوئه‌ورا در خراسان رضوی پیش از صورت گرفته بود که به دلایل مختلف با شکست مواجه شده بود و سرمایه‌گذاران جدید را با تردیدهای روبرو کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: گیاه آلوئه‌ورا محصولی دارای توجیه اقتصادی بالا است و نیازی به خاک حاصلخیز نیز ندارد و با بیشتر شرایط خود را تطبیق می‌دهد و از این رو می‌تواند یک گزینه مناسب برای کشت باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.