×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد ستاد گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مطابق برخی اطلاعات کارشناسی بیش از ۸۰۰ قلم گیاه در منطقه زاگرس می‌روید که از این تعداد بیش از ۴۰۰ گونه آنها از جمله گیاهان دارویی منحصر به فردی هستند که در این منطقه وجود دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این خصوص گفته: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در لرستان حدود سه هزار و ۳۰۰ هکتار است که ۱۴ هزار تن از این سطح برداشت می‌شود.

اسفندیار حسنی مقدم از ایجاد ستاد گیاهان دارویی در لرستان خبر داد و اضهار داشت: خروجی این ستاد منجر به تدوین یک برنامه ۱۰ ساله برای توسعه گیاهان دارویی شد.
وی افزود: در صورتی که این برنامه بعد از ۱۰ سال تحقق پیدا کند، سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان ۱۸ هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

حسنی مقدم گفت: در این راستا ۴۵ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در قالب ۲۷ هزار شغل مستقیم و ۱۷ هزار شغل غیر مستقیم در استان ایجاد خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: این امر مستلزم این بوده که سالیانه حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و در مجموع طی ۱۰ سال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم.
وی گفت: کشت سه گیاه دارویی «موسیر»، «گل محمدی» و «زعفران» در اولویت کاری ما است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه اقدامات لازم برای تأمین اعتبار این طرح صورت گرفته اظهارداشت: تقریباً اجرای این برنامه مورد تأیید استاندار و همچنین وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفته و سال ۱۴۰۰، سال شروع این برنامه خواهد بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.