×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نگاه ویژه صنایع آرایشی و بهداشتی به پسماندهای گیاهی

 

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، در حال حاضر صنایع آرایشی و بهداشتی از محصولات زائد و پسماندهای گیاهی به عنوان مواد اولیه در این صنعت استفاده می کنند. این روند به دلیل افزایش تقاضا به مواد اولیه طبیعی و پایدار مورد توجه قرار گرفته است. این اتفاق فرصتی برای صادرکنندگان پسماند مواد طبیعی از کشورهای در حال توسعه است.

در واقع پسماندهای گیاهی منبعی از مواد موثره طبیعی هستند. برای مثال سالهاست که از روغن هسته خرما در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.  شرکت فرانسوی Laboratories Expanscience توانسته از آووکادوهای له شده یک محصول جهت کرم های مراقبت از چشم تولید کند. در سال ۲۰۱۸ نیز خط تولید طیف وسیعی از رنگ های طبیعی مو در انگلستان راه اندازی شده است که از ضایعات و تفاله توت سیاه استفاده می کند.

این نوآوری ها به دلیل تقاضای زیاد مصرف کنندگان برای محصولات طبیعی است، بطوریکه چندین شرکت آرایشی و بهداشتی بر روی استفاده از ترکیبات گیاهی سرمایه گذاری کرده اند. علاوه بر این امروزه همه گیری ویروس کووید ۱۹ منجر به استفاده از مواد اولیه طبیعی شده است. حتی کارشناسان انتظار دارند که چالش های ناشی از بیماری کرونا در آینده نیز ادامه یابد و صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی به احتمال قوی همچنان به کارگیری از مواد پسماند گیاهی ادامه خواهد داد.

این شرایط فرصتی است برای صادرکنندگان مواد گیاهی از کشورهای در حال توسعه چنانکه بسیاری از مواد اولیه خام همواره از کشورهای در حال توسعه تهیه شده است.

 

منبع:

مرکز ارتقاء واردات از کشورهای در حال توسعه (CBI) – هلند (زمستان ۲۰۲۰ میلادی)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.