×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رفع مشکلات صرع و ناراحتی قلبی با گیاه اروانه

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی، حسین راغ آرا در گفت و گو با ایسنا گفت: گیاه اروانه یکی از گونه‌های گیاهی خراسان جنوبی است که  نام علمی آن  Hymenocraterplatystegius   است. راغ آرا با اشاره به اینکه اروانه گیاهی پرشاخ و برگ‌ و بوته‌ای است که به خانواده نعناع تعلق دارد، تصریح کرد: در فصل بهار و زمان گل‌دهی ظاهری زیبا در دامنه ارتفاعات منطقه بخود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این گیاه را با نام‌های دیگری با عنوان گیاه الگانس، لاواندکویر، گل خزامی نیز می‌شناسند، افزود: نام محلی این گیاه “بادرنجبویه کوهی” و “گل ارونه” است.مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی اظهارکرد: گل اروند طبیعت گیاه معتدل از گل و برگ آن در طب گیاهی به صورت دمنوش استفاده می‌شود.

راغ آرا با بیان اینکه گل و برگ آن خاصیت ضد تشنج محرک معده و ضد اسپاسم سردرد را کاهش می‌دهد، گفت: این گیاه برای استحکام لثه ها مفید است، خاصیت تسکین دارد و برای ناراحتی قلبی مصرف دارد.وی ادامه داد: همچنین این گیاه نفخ معده را برطرف می‌کند خاصیت سم زدایی داشته و معرق است، برای رفع ورم‌های بدن به ویژه ورم پا و دست مفید است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گیاه اروانه برای بیماری نقرس اثرات مفیدی دارد و برای درمان خون مردگی اثرات بی مانندی دارد، تصریح کرد: این گیاه در کاهش حملات صرع اثربخش است و برای درمان سرخی پروانه‌ای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.وی یادآورشد: برای تهیه دم کرده از ۲۳ گرم گیاه خشک در یک لیتر آب استفاده می‌شود روزانه سه نوبت به اندازه یک لیوان از این دم کرده مصرف می‌شود.

گیاهان دارویی ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی بشمار می‌روند که علاوه بر حفاظت و احیاء، بهره‌برداری صحیح از آن در عرصه‌های منابع طبیعی، سبب بهبود سطح سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم می‌شود. در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۵۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۰ گونه گیاهی مفید تولید می‌شود که باید در زمینه فراوری این گیاهان سرمایه‌گذاری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.