×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برطرف شدن علائم افسردگی با شکلات تلخ

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از یورو نیوز، کاکائو در میان بومیان قوم آزتک در آمریکای جنوبی به عنوان دارو شناخته می‌شد که می‌تواند بیماری‌های مختلفی از جمله تب، اسهال، آنژین قلبی یا پوسیدگی دندان را درمان کند.

فلاونول موجود در کاکائو که یک ترکیب آنتی اکسیدان به شمار می رود، جریان خون به مغز را زیاد می‌کند، امری که باعث محفاظت از مغز و بهبود کارآیی شناختی آن می‌شود.

محققان این دانشگاه با همکاری پژوهشگران دانشگاه کالگری و خدمات بهداشتی درمانی آلبرتای کانادا برای مطالعه اثرات شکلات تلخ بر روی وضعیت سلامت روان، داده‌های حدود ۱۴ هزار بزرگسال را بررسی کردند.

پس از تعدیل کردن این فاکتورها مشخص شد علائم بالینی افسردگی در افرادی که در دو دوره ۲۴ ساعته شکلات تلخ مصرف کردند درمقایسه با کسانی که به هیچ عنوان شکلات مصرف نکردند، ۷۰ درصد کمتر بوده است.

همچنین علائم بالینی افسردگی در ۲۵ درصد از علاقمندان به شکلات که بیشترین میزان شکلات از هر نوع را مصرف‌ کردند بسیار کمتر از افرادی بود که به هیچ وجه شکلات نمی خورند. اما در مجموع محققان هیچ ارتباط معنی‌داری بین مصرف شکلات غیر تلخ و علائم افسردگی از نظر بالینی مشاهده نکردند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.