×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احتیاط در مصرف دمنوش های گیاهی برای بیماران قلبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، ناهید ازدکی با تاکید بر رعایت رژیم غذایی مناسب حاوی میوه و سبزیجات فراوان، ویتامین‌های کامل گروه B و شیر و لبنیات و محدود کردن چربی و شیرینی‌جات برای بیماران قلبی در روزهای کرونایی، تصریح کرد: این بیماران حتما از مواد غذایی حاوی ویتامین D استفاده کنند.

ازدکی با بیان اینکه رابطه کمبود ویتامین D بدن و افزایش ابتلا به کرونا تایید شده است، افزود: این افراد در صورت ابتلا به کرونا عوارض شدیدتری برایشان اتفاق می‌افتد.

ازدکی با اشاره به تداخلات دارویی بیماران قلبی مبتلا به کرونا، ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم تداخل دارویی، استفاده خودسرانه از داروهاست که توصیه می‌کنیم افرادی که داروهای قلبی استفاده می‌کنند، برای درمان یا پیشگیری از کرونا خودسرانه دارو استفاده نکنند.

وی با تاکید بر مراقبت از افرادی که به علت تعویض دریچه‌های قلب، داروی وارفارین مصرف می‌کنند، بیان کرد: در استفاده از دمنوش‌ها و سایر داروهای گیاهی و شیمیایی، بدلیل احتمال تداخل دارویی و بدنبال آن افزایش یا کاهش اثرات درمانی وارفارین بدون نظر پزشک پرهیز شود.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه مصرف زیاد دمنوش‌های گیاهی می‌تواند در اثرات داروی وارفارین تداخل ایجاد کند و باعث اختلالاتی در دریچه مصنوعی قلب شود، ادامه داد: بنابراین بیمارانی که وارفارین استفاده می‌کنند باید حواسشان به مصرف گیاهان دارویی باشد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.