×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش تقاضا برای مواد آرایشی-بهداشتی طبیعی در طی شیوع بیماری کرونا در کشورهای اروپایی

شیوع بیماری کرونا تقاضای مصرف کنندگان به محصولات آرایشی-بهداشتی طبیعی را افزایش داده است و مواد طبیعی در صنعت لوازم آرایشی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. مصرف کنندگان به دنبال محصولات طبیعی هستند تا سلامت خود را بهبود بخشند و از بیماری ها پیشگیری کنند.

COVID-19 فرصتی را برای تولیدکنندگان مواد طبیعی در کشورهای در حال توسعه ایجاد کرده است. این بحران علاقه مصرف کننده به محصولات طبیعی و بهداشتی را افزایش داده و بسیاری از خرده فروشان از افزایش ناگهانی فروش خبر می دهند.

یک کمپانی اروپایی با تولید محصولات ارگانیک، متقاضی مواد طبیعی ضدباکتری و ضدویروسی است. از جمله این ترکیبات می توان به آلوئه ورا، روغن اکالیپتوس، روغن درخت چای، موم و گل مینا اشاره کرد.بسیاری از این مواد در ضدعفونی کننده های دست، صابون ها و محصولات تمیزکننده استفاده می شوند. از زمان شیوع ویروس کرونا، فروش مواد ضدعفونی کننده دست بسیار افزایش یافته است. در انگلیس فروش این محصولات ۲۵۵٪ افزایش یافته است!

 

تقاضا برای آلوئه ورا زیاد است.

این به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی این گیاه ارزشمند است. علاوه بر استفاده از آن در محصولات مراقبت شخصی، مصرف کنندگان در حال خرید ژل آلوئه ورا برای تولید مواد ضدعفونی کننده دست در خانه هستند. مصریان باستان آلوئه ورا را “گیاه جاودانگی” می نامیدند. منابع تاریخی حاکی از آن است که کلئوپاترا بیش از ۲۰ قرن پیش، از آن در رژیم زیبایی خود استفاده می کرده است.

 

 استفاده از روغن اوکالیپتوس نیز در بحران ویروس کرونا درحال افزایش است.

بومیان استرالیا، قرن ها از این روغن به عنوان یک داروی سنتی استفاده می کردند. روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد ویروسی است. به همین دلیل، وزارت کشاورزی اندونزی از آن در درمان ویروس کرونا استفاده می کند. پماد هایی بر پایه روغن اوکالیپتوس، برای کمک به کاهش انتقال ویروس تولید شده اند.

 

منبع:

مرکز ارتقاء واردات از کشورهای در حال توسعه (CBI) – هلند (پاییز ۲۰۲۰ میلادی)

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.