×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تسکین سرفه های خشک در بیماران کرونایی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مریم نواب‌زاده بیان کرد: در میان مبتلایان به کرونا ویروس در بعضی افراد علائم سردی غالب است و در برخی علائم گرمی و به علاوه علائم روزهای ابتدایی با روزهای بعدی متفاوت است.

طب سنتی توصیه‌هایی دارد که دوره بیماری را کوتاه‌تر می‌کند یا عارضه ها کم‌تر می‌شود. در روزهای اول ابتلا به ویروس‌ های تنفسی معمولا علائم حرارت بارز است؛ مانند داغی بدن، داغی سر و صورت، سرخ شدن صورت و چشم‌ها، ته گلو، تورم گلو و همچنین خارش در نواحی سر و صورت و چشم و گوش.

این متخصص و مدرس طب ایرانی اظهار کرد: در این مرحله مصرف گرمی‌جات به خصوص در افراد با مزاج گرم باید محدود شوند؛ چه بسا با مصرف این مواد علائم انرژی هم به علائم کرونا اضافه شوند و سیستم ایمنی و بدن شخص تحریک شده و مشکل چند برابر شود.

نواب‌زاده ادامه داد: در این مرحله مصرف مواد رو به خنکی در این افراد توصیه می‌شود؛ مانند آب پرتقال، لیموشیرین، گریپ فروت، گل پنیرک، گل بنفشه و گل ختمی در آبجوش و صاف شده مصرف شود.

وی با بیان اینکه تخم‌هایی مانند تخم خرفه، کاهو، خیار، گشنیز، مرو و اسفناج طبعی خنک دارند و می‌توانند به صورت جوشانده مصرف شوند، تصریح کرد: انار شیرین نیز در فاز حاد و التهابی مفید است.

نواب زاده با بیان اینکه طب ایرانی راهکارهایی دارد که سرفه‌های خشک را التیام می‌بخشد، اظهار کرد: باید از خوردن انواع شوری‌ها، سرخ کردنی‌ها، ترشی‌ها، ادویه و آجیل شور پرهیز کرد.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه افراد در طول دوره بیماری از خوردن لبنیات پرهیز کنند چراکه این لبنیات، ترشحات و مایعات بدن را اسیدی و غلیظ می‌کند، بیان کرد: افراد لازم است در دوره درگیری آنفولانزا، کرونا و سرماخوردگی مایعات گرم مصرف کنند و غذاهایی که اثر نرم کنندگی داشته و باعث می‌شوند مایعات بدن جبران شود، نیز باید میل شود.

نواب‌زاده بیان کرد: خوردن کدو حلوایی پخته شده، حریره بادام، پوره عناب و سیب، بخور آب جوش و بخور گرم و مکیدن نبات می‌تواند میزان سرفه‌های خشک را در بیماری کرونا کاهش دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از یک سری بذرها و دانه‌های لعاب دار نیز به تسکین سرفه‌ ها کمک می‌کند، تصریح کرد: مکیدن ریشه شیرین بیان به شکل دمنوش یا جوشانده نیز البته برای افرادی که فشار خون بالا نداشته باشند، توصیه می‌شود.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه دم کرده ختمی و عناب و آویشن و دم کرده انجیر با زوفا ضدسرفه‌های خوبی هستند، یادآور شد: افراد می‌توانند با بهره‌گیری از اصول طب سنتی با استفاده از ویژگی‌های بدنی خود به مقابله با ویروس‌ها بروند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.