×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز کشت گیاهان دارویی در ۳۷۵ هکتار از مراتع شهرستان آرادان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، مهدی حسینی با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی با رویکرد ایجاد اشتغال و درآمد زایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و هدف گذاری‌ های منابع‌ طبیعی استان در آرادان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷۵ هکتار از مراتع ییلاقی این شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی است، ادامه داد: سه سامانه برای توسعه و احیای کشت این گیاهان دارویی برنامه‌ ریزی‌شده است.

وی با اشاره به شناسایی برخی ارقام گیاهان دارویی که مراتع این شهرستان مستعد کشت آنها است افزود: کشت گیاهان دارویی در ۳۷۵ هکتار از مراتع ییلاقی شهرستان آرادان آغاز شد.

وی با بیان اینکه هزینه این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، تصریح کرد: سه سامانه برای توسعه و احیا آن برنامه‌ریزی‌شده که شامل مراتع گرجه، قالیباف، گونگ این شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان با اشاره به اینکه این طرح در مرحله مقدماتی از جمله مکان‌ یابی و شناسایی مناطق مستعد قرار دارد، تصریح کرد: تفاهم‌ نامه اجرای این طرح بین منابع طبیعی و مجریان طرح‌ های مرتع‌ داری منعقد شده است.

حسینی با بیان اینکه شیره باریجه کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به‌صورت خام و بدون فرآوری به کشورهای دیگر صادر می‌شود، اضافه کرد: این محصولات جزو گونه‌ های مجاز مشروط بوده که بهره‌ برداری و حمل آن فقط به‌صورت طرح بهره‌ برداری مصوب و با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امکان‌پذیر است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.