×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خرید تضمینی عسل و ژل رویال از سال آینده

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، بهزاد بانکی پور افزود: با توجه به اینکه واردات محصول ژل رویال از طرف وزارت صمت ممنوع شده، همچنین با شکل گیری تقاضای مناسب در بازار برای ژل رویال و عسل، صندوق حمایت از توسعه زنبورداری، امسال برای نخستین بار، اقدام به انعقاد قرارداد تولید با تولید کنندگان این محصولات کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس این قرار داد، نهاده‌ های مورد نیاز زنبور داران برای تولید محصولات عسل و ژل رویال توسط صندوق حمایت از توسعه زنبورداری، تامین و در قبال آن محصولات با استاندارد‌هایی که صندوق تعیین کرده تولید و توسط این صندوق با قیمت مشخصی که توافق می‌شود خرید تضمینی صورت می‌پذیرد.
بانکی پور تاکید کرد: در راستای این اقدام با توجه به اطمینان خاطری که تولید کننده بابت فروش محصولات پیدا می‌کند، انگیزه تولید مخصوصا در مورد تولید محصول ژل رویال، افزایش می‌ابد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زنبورداران در سال‌های گذشته تولید را انجام داده بودند، اما بازار تضمین شده‌ای برای آن نبود رغبت چندانی به سرمایه گذاری در خصوص ژل رویال نداشتند، چرا که تولید این محصول سختی زیاد دارد و سرمایه در گردش بالایی هم می‌خواهد، اما با این اقدام، بطور قطع زنبورداران رغبت زیادی برای تولید این محصولات میابند.
بانکی پور ادامه داد: صندوق حمایت از مصرف توسعه زنبورداری هم با تبلیغات و توسعه برندسازی و بازاریابی مناسب، به فروش محصولات تولیدی زنبورداران کمک می‌کند.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری گفت: در مورد ژل رویال حداقل می‌توانیم سی درصد تولید زنبورداران، و در مورد عسل هم به میزان تقاضای ایجاد شده در بازار، این خرید تضمینی را به انجام برسانیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.