×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استفاده از گیاهان دارویی جهت ایجاد فضای مطبوع در موزه دفینه تهران

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایسنا، محسن موسوی، در مورد ایده‌ های طراحی این پروژه بیان کرد: طراحی با کاربری موزه باید به صورتی انجام گیرد که تمام حواس پنجگانه بازدیدکنندگان موزه توجه به فضای داخلی و آثار آن جلب شود که در طراحی فضا لابی مجموعه موزه دفینه به آن توجه خاصی شده؛ از دیدگاه تیم طراحی،  شفافیت و خوانایی فضای داخلی طراحی شده یکی از اصول طراحی موزه بوده به همین دلیل در طراحی به آن دقت شده است.

وی با بیان اینکه منظره داخلی، طبیعت و رایحه درمانی در راستای افزایش سلامت کاربران مورد توجه بوده است،تصریح کرد: با توجه به قرارگیری بنا در شهر تهران و مشکل آلودگی این شهر، همچنین زندگی شهری و فاصله گرفتن از طبیعت در طراحی فضای داخلی لابی موزه دفینه، به منظر داخلی و رایحه‌درمانی توجه ویژه‌ای شده است.

عضو هیئت علمی گروه معماری دانشگاه مازندران  گفت: معماران گذشته در طراحی ساختمان اصلی این بنا نیز به مسائل ارگانیک، نزدیکی و ورود طبیعت به بنا توجه داشته‌اند؛ بنابراین، این موضوع جزیی از هویت اصلی بنا بوده و باید در باز طراحی نیز به آن پرداخته می شد.

موسوی خاطرنشان کرد: استفاده از گیاهان دارویی،زینتی و شفابخش به صورت دیوار سبز جهت ایجاد فضای مطبوع در کنار افزایش سلامت کاربران یکی از راهکارهای افزایش سطح سلامت جامعه و کنترل رطوبت، دما و تهویه در راستای افزایش آسایش کاربران است.

وی لابی موزه دفینه تهران را فضایی برای تعاملات اجتماعی، فعالیت‌های هنری و فرهنگی بر پایه تعاملات و ارتباط اجتماعی که رشد پیدا می‌کنند دانسته و یادآورشد: به همین دلیل در طراحی این فضا با توجه به اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با شیوع ویروس پرداخته‌ شده است.

موسوی افزود:همچنین در باز طراحی لابی و فضاهای ارتباطی به قابلیت چند کاربری بودن و ادغام با فضاهای دیگر نیز فکر شده است.

وی توجه به چالش طراحی برای مقابله با ویروس کرونا را جز دغدغه‌های مهم تیم طراحی عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی این است که با شیوع بیماری کرونا و فراگیر شدن آن اصول جدید در طراحی و معماری ایجاد خواهد شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.